شناسهٔ خبر: 43585065 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

رنکینگ باشگاه‌های فوتبال؛ پرسپولیس در رتبه ۹۷

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان، با یک پله صعود در رتبه ۹۷ جهان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران: تیم فوتبال پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان، با یک پله صعود در رتبه ۹۷ جهان قرار گرفت.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۶ آبان) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار دارد.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۲۳ امتیاز، مانند هفته گذشته در رتبه ۴ قاره کهن ایستاده است، اما این باشگاه در سطح جهانی و در مقایسه با هفته گذشته یک پله صعود کرده و در جایگاه ۹۷ قرار گرفت.

استقلال با ۱۵۳۲ امتیاز مانند هفته گذشته همچنان در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته، اما با یک پله سقوط نسبت به هفته قبل در رتبه ۱۳ آسیا ایستاده است. این تیم در سطح جهانی نیز ۳ پله سقوط کرده و در رده ۲۲۰ قرار گرفت.

سپاهان اصفهان با ۱۴۷۳ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، همچنان سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم نسبت به هفته گذشته یک پله در آسیا بالاتر آمده و در رتبه بیست و چهارم قرار گرفته است. سپاهان با یک پله صعود در سطح جهانی در رتبه ۳۶۴ قرار دارد.

در این رده بندی، تراکتور، فولاد و ذوب آهن به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند. شهرخودروی مشهد و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۵ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۷۸ امتیاز همچنان صدرنشین است، کاوازاکی فرونتاله ژاپن با ۱۶۴۱ امتیاز در رتبه دوم و تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۳۸ امتیاز در جایگاه سوم جای گرفته است. پس از پرسپولیس رده چهارمی، تیم الدحیل قطر با ۱۵۸۸ امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار گرفته است.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه تیم اول جدول تغییری نداشته است و بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، با ۲۰۹۶ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، لیورپول با ۱۹۵۳ امتیاز و یک پله صعود جای پاری سن ژرمن ۱۹۱۵ امتیازی را در رتبه دوم گرفت و این تیم فرانسوی را به رده سوم فرستاد. تیم اسپانیایی رئال مادرید با ۱۹۰۸ امتیاز مانند هفته گذشته چهارم است، اما با سقوط بارسلونا به رتبه هفتم منچسترسیتی جانشین این تیم در رتبه پنجم شده است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ
لیورپول
پاری سن ژرمن
رئال مادرید
منچسترسیتی
اتلتیکو مادرید
بارسلونا
لایپزیگ
اینتر میلان
آث میلان

نظر شما