شناسهٔ خبر: 43585012 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

با ابزارهای بازاریابی آنلاین آشنا شوید

در میان ابزارهای بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارتینگ می توان از سئو به عنوان ارزان ترین ابزار نام برد که در عین حال بهترین بازدهی را دارد.هزینه ای که برای سئو سایت پرداخت می شود یک سرمایه گذاری بلند مدت با سود بسیار خوب است که نتیجه آن تا مدتها برای سایت باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» امروزه بسیاری از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن هدایت شده اند و سعی می کنند از طریق اینترنت به مشتریان جدید دست پیدا کنند و باعث افزایش فروش محصولات یا خدمات خود شوند.بازاریابی و فروش در اینترنت هم مانند بازاریابی سنتی دارای ابزارها و روشهای مخصوص به خود است که با آشنایی و استفاده درست از آن می توان به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرد به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از شرکتها توان پرداخت هزینه های بازاریابی را مانند گذشته ندارند و می توانند از ظرفیت های اینترنت در جهت موفقیت خود استفاده کنند.در ادامه با چند مورد از بهترین ابزارهای بازاریابی و فروش در اینترنت آشنا می شویم

با ابزارهای بازاریابی آنلاین آشنا شوید

سئو یا بهینه سازی سایت به مجموعه مراحلی گفته می شود که کمک می کند سایت به صورت ارگانیک از گوگل و سایر موتورهای جستجو، ورودی داشته باشد و در واقع روی سرچ کلمات مختلف سایت به رتبه های بالا میرسد و ورودی می گیرد.

در میان ابزارهای بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارتینگ می توان از سئو به عنوان ارزان ترین ابزار نام برد که در عین حال بهترین بازدهی را دارد.هزینه ای که برای سئو سایت پرداخت می شود یک سرمایه گذاری بلند مدت با سود بسیار خوب است که نتیجه آن تا مدتها برای سایت باقی خواهد ماند.

شاید تنها ایرادی که به سئو گرفته شود، زمان طولانی نتیجه دادن آن است و برای بسیاری از افراد تحمل این زمان سخت و خارج از انتظار است.اما صرف زمان بخشی از سئو است زیرا تعداد برای هر سایتی تعداد زیادی رقیب وجود دارد که همگی سعی می کنند به رتبه یک برسند و در این میان گوگل است که باید انتخاب کند چه سایتی لایق رتبه یک است و برای این تشخیص به فاکتورهای بسیار زیادی توجه می کند.

عجله در سئو باعث می شود که افراد به روشهای خلاف قوانین گوگل برای کسب رتبه روی بیاورند و نتیجه آن معمولا پنالتی شدن و از دست دادن رتبه ها است. پس برای موفقیت در سئو سایت باید در مرحله اول خواسته های خود را مشخص کنید و طبق آن استراتژی مناسبی را تدوین کنید و سپس آهسته و پیوسته طبق برنامه پیش بروید و نتایج حاصل را ببینید و آن را بهینه سازی کنید.

اگر روی کلمات درستی برای رتبه گرفتن تمرکز داشته باشید بعد از رتبه گرفتن میزان فروش محصولات شما بسیار زیاد خواهد شد.

اگر به دنبال ترافیک سریع و هدفمند هستید هیچ ابزاری برای شما بهتر از پلتفورم تبلیغاتی گوگل یا گوگل ادز نیست.با استفاده از این ابزار میتوان در کمتر از یک ساعت رتبه یک گوگل را تصاحب کرد! البته با پرداخت هزینه بابت هر کلیک

روش کاری گوگل ادز به این صورت است که شما صفحاتی از سایت خود را مشخص می کنید که در اصطلاح به آن لندینگ پیج یا صفحه فرود گفته میشود و سپس از گوگل می خواهید که برای مجموعه کلماتی که مشخص می کنید آن صفحه از سایت شما را به کاربر نمایش بدهد و در مقابل برای هر کلیک هزینه آن را از شما کسر کند.

با توجه به افزایش شدید قیمت دلار شاید دیگر تبلیغات در گوگل توجیه اقتصادی نداشته باشد ولی با استفاده از تکنیک هایی می توان هزینه کلیک را بسیار کاهش داد و حتی به اندازه پلتفورم های تبلیغاتی ایرانی رساند که بسیار مناسب است.

در گوگل ادز می توانید انواع مختلف کمپین تبلیغاتی را باتوجه به نیاز خود ایجاد کنید که هر کدام از کمپین ها، کارآیی خاصی دارند و برای هدف مشخصی ایجاد شده اند و هیچ محدودیتی در این موضوع برای شما وجود ندارد.ولی نباید فراموش کرد که این کار نیاز به تخصص و آشنایی با این پلتفورم و تکنیک های بهینه سازی کمپین ها دارد تا بتوان به نتیجه مناسب برسد و در غیر این صورت فقط اتلاف منابع مالی شما را در پی خواهد داشت.

پس سعی کنید برای تبلیغات در گوگل از مشاوره و کمک افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید

با ابزارهای بازاریابی آنلاین آشنا شوید

استفاده از ایمیل برای تبلیغات و جذب مشتری یکی از قدیمی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بوده است و بسیاری از متخصصان ایمیل مارتینگ را بهترین ابزار برای فروش در اینترنت می دانند.

حتما شما هم روزانه این سبک ایمیل های تبلیغاتی را در اینباکس خود مشاهده می کنید.ایمیل مارکتینگ اگر درست انجام شود می تواند نرخ تبدیل بسیار خوبی داشته باشد و فروش سایت شما را بسیار بیشتر کند.

نکته ای که در مورد استفاده از ایمیل مارکتینگ وجود دارد، پرهیز از مزاحمت و اسپم است.به همین منظور هرگز بصورت فله ای ایمیل ارسال نکنید و قبل از اینکه افراد را وارد لیست ارسال ایمیل خود کنید از آنها اجازه بگیرید تا هدفمندی ایمیل های شما بیشتر شود.

میتوانید در سایت خود فرم ثبت نام در خبرنامه داشته باشید و بصورت دوره ای به افرادی که بصورت خود خواسته در این لیستها ثبت نام کرده اند ایمیل ارسال کنید و تا حد ممکن هم ایمیل های خود را اختصاصی کنید که کاربر احساس کند او را مخاطب قرار داده اید.

از ایمیل مارکتینگ میتوان برای ارسال کدهای تخفیف برای مناسبت های خاص مثل روز تولد و ... هم استفاده کرد و افراد تمایل شدیدی به دریافت این سبک ایمیل ها خواهند داشت.

بسیاری از افراد در حال حاضر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند و بصورت روزانه از آن برای چند ساعت استفاده می کنند که این پتانسیل بسیار خوبی برای شما است که محصول خود را در این فضا معرفی کنید. هزاران کاربر آماده به خرید در شبکه های اجتماعی منتظر شما هستند به شرطی که پیام مناسب را در زمان مناسب به آنها برسانید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی جزو تبلیغات با هزینه متوسط به حساب می آید که بسیاری از افراد و شرکتها توان پرداخت هزینه آن را با هر بودجه ای دارند و میتوانند از آن استفاده کنند.

نکته مهم در تبلیغات سوشیال مدیا رعایت هدفمندی است.به این معنی که شما باید در ابتدا جامعه مخاطب خود را بشناسید و بدانید افرادی که نیاز به کالای شما دارند در کجا حضور دارند و چه پیج هایی را دنبال می کنند.

سپس با مدیران این پیج ها برای تبلیغات به تفاهم برسید و شروع کنید تا نتیجه مناسب را بدست بیاورید و همین روال را چند بار با پیج های مختلف تکرار کنید و نتایج را مقایسه کنید تا به بهترین گزینه ها برسید.

مواردی که مطرح شد چند مورد از ابزارهای بازاریابی در اینترنت یا دیجیتال مارکتینگ بود که استفاده درست از آنها می تواند تاثیر بسیار خوبی در افزایش ورودی سایت و فروش محصولات شما داشته باشد.فقط اصل هدفمندی را نباید فراموش کنید و سعی کنید در جاهایی حضور داشته باشید که می دانید جامعه مخاطب شما آنجا حضور دارد تا بتوانید بهترین بازدهی را به نسبت هزینه داشته باشید.

نظر شما