شناسهٔ خبر: 43584748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نهادهای امنیتی آمریکا آماده مقابله با ناآرامی‌های انتخاباتی می‌شوند

۲ نهاد اجرای قانون وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده‌شدن برای مقابله با ناآرامی‌های مدنی بیشتر در پی تشدید تنش‌های انتخاباتی است.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین؛ به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های رسمی اعلام کردند: ۲ نهاد وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مقابله با ناآرامی‌های مدنی بیشتر در مناطق مختلف آمریکا در پی تشدید تنش‌های انتخاباتی هستند و این بخشی از آمادگی مقام‌های محلی و فدرال برای مقابله با اعتراضات گسترده به‌شمار می‌رود.

دولت ترامپ در تابستان امسال نیروهای فدرال را در برخی شهرهای آمریکا مستقر کرد. دولت آمریکا ادعا کرده بود که مقام‌های محلی قدرت و توانایی کافی برای مقابله با ناآرامی‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز را ندارند.

مقام‌های برخی شهرها مثل پورتلند و واشنگتن بر این باورند که حضور نیروهای فدرال موجب تشدید خشونت‌ها و اعتراضات شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت: اداره گمرک و مهاجرت آمریکا در حال آماده کردن نیروهای خود برای مقابله با هرگونه ناآرامی پس از انتخابات هفته آینده است.

کن کوچینلی مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز تأکید کرد: ما گروه‌ها و تیم‌هایی را در صورت لزوم آماده کرده‌ایم ولی هیچ گونه اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد تهدید خاصی از خشونت وجود داشته باشد.

شبکه سی‌ان‌ان پیش از این فاش کرده است که از ژانویه تاکنون بیش از ۵۰ نشست برای آمادگی نهادهای وزارت امنیت داخلی آمریکا با هدف مواجه شدن با هرگونه سناریویی برگزار شده است.

در این نشست‌ها مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید، دفتر مدیریت پرسنل، آژانس مدیریت فدرال اورژانس و نهادهای اطلاعاتی مختلف و ارتش آمریکا حضور داشته‌اند.

یک مقام ارشد امنیتی آمریکایی نیز گفت: نیروهای امنیتی در صورت نیاز برای محافظت از ساختمان‌های فدرال مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما