شناسهٔ خبر: 43584728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسجد جامعی:

وضعیت آشفته موزه‌های تحت مدیریت شهرداری ساماندهی شود

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید اساسنامه‌ای برای وضعیت آشفته موزه‌های تحت مدیریت شهرداری تهیه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود، با طرح این سوال که چرا تذکرات اعضای شورای شهر به جایی نمی‌رسد، گفت: در گذشته، ری در ساخت جدید تهران به محلی برای استقرار کارگاه‌های صنعتی تعریف شده بود و به همین دلیل امروزه شاهد هستیم که صنایع زیادی در اطراف ری مستقر هستند و این ظرفیتی دارد که می‌توانیم این محدوده را به موزه میراث صنعتی ایران تبدیل کنیم.

وی با اشاره به توسعه روز افزون ری گفت: لازم است با توجه به شرایط جدید ری، نگاه جدیدی به این منطقه داشته باشیم و به همین دلیل است که در سند توسعه‌ای تهران، ری را محلی برای توسعه گردشگری و زیارت تعریف کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به شکایت کارخانه سیمان از خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: نماینده شورا در راستای فعالیت نمایندگی مورد پرسش قضایی قرار گرفته و این اتفاق خوبی نیست و لازم است که هیات رئیسه وارد شود.

مسجد جامعی در بخش دیگری از تذکر خود با بیان اینکه شهرداری تهران بیش از ۵۰ موزه دارد گفت: من خانه موزه‌ای را می‌شناسم که به اندازه انگشتان دو دست بازدید ندارد و در یک خانه موزه دیگر که اتفاقاً با آقای حناچی به آنجا رفتیم، دیدیم اصلاً خانواده آن فرد دخیل در امورات نیستند. پس لازم است درباره وضعیت موزه‌های تحت مدیریت شهرداری گزارشی ارائه شود، چراکه هر روز تعداد این موزه‌ها در حال افزایش است اما نه تنها منشا تاثیر نیستند بلکه منشا دل مردگی و غفلت هستند.

وی تاکید کرد: باید اساسنامه‌ای برای وضعیت آشفته این موزه‌ها تهیه کنیم.

نظر شما