شناسهٔ خبر: 43584713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هرگونه سهل انگاری زنجیره انتقال کرونا را گسترش می دهد

الهه ابراهیمی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مردم فهیم استان باید بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند و در برابر آن احساس خطر کنند، گفت: این بیماری در مقابل هرگونه سهل انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال خود را گسترش می دهد.

صاحب‌خبر -

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف گیلان اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان، نظارت های بهداشتی بر اماکن عمومی، ادارات و تمامی مشاغل و اصناف استان که به نحوی به عموم مردم خدمات ارایه می دهند، تشدید می شود.

وی در این بازدیدها مشارکت نمایندگانی از اداره اماکن، بسیج اصناف و دیگر ارگان های نظارتی را لازم دانست و افزود: در راستای نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان، بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی و آشامیدنی، اماکن عمومی، ادارات و ... از سوی بازرسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اول آبان ماه سال جاری آغاز و در حال انجام است.

حیدرزاده ادامه داد: در این خصوص بازرسان بهداشت محیط به همراه سایر ارگان های نظارتی سطح استان در طی بازرسی های مشترک در شب های اخیر از ۷۰ مورد اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی و آشامیدنی در سطح شهرستان رشت اقدام بازدید نتیجه این بازرسی ها، تعطیلی موقت پنج واحد صنفی متخلف و نمونه برداری ۱۳ مورد از مواد غذایی مشکوک و همچنین معدوم کردن حدود ۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در برخی از مشاغل و اصناف (به علت ازدحام جمعیت) را یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلا به کرونا و در نتیجه مرگ ناشی از این ویروس خطرناک عنوان کرد.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مردم فهیم استان باید بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند و در برابر آن احساس خطر کنند، گفت: این بیماری در مقابل هرگونه سهل انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال خود را گسترش می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

حیدرزاده در پایان با اشاره به فعالیت مراکز (۱۶ و ۲۴ ساعته) درمان سرپایی کرونا در گیلان به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه، بر برنامه ریزی برای تقویت این مراکز در سطح استان تاکید کرد و نقش این مراکز را در شناسایی سریع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ را مهم خواند.

انتهای پیام

نظر شما