شناسهٔ خبر: 43584657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مخالفان طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان مطرح کردند

ضرورت اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان از طریق لایحه دولتی

نمایندگان مخالف طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان که صرفاً با تصویب این قانون از طریق طرح مخالف بوده و با اصل نظام رتبه‌بندی مخالفت ندارند، دلایل خود را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۶ آبان ماه)  مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به درخواست دوفوریت طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان در مخالفت با این درخواست، گفت: این موضوع باید در جلسات مشترک با دولت بررسی شده و به تفاهم برسند چرا که نظام رتبه بندی فرهنگیان نیاز به ارائه لایحه دولت داشته و مجلس نمی‌تواند دولت را الزام انجام کاری کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید لایحه درباره نظام رتبه بندی فرهنگیان ارائه کند، اظهار داشت: قطعا شورای نگهبان با توجه به اصل ۷۵ قانون اساسی به طرح مجلس ایراد خواهد گرفت و آن را مغایر با قانون اساسی عنوان خواهد کرد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش باید برای دفاع از نظام رتبه بندی فرهنگیان سینه چاک باشد و رئیس جمهور باید برای پاسخگویی به عدم اجرای این نظام به صحن بیاید.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام رتبه بندی فرهنگیان ارتباطی به تحریم ها ندارد و دولت باید در این باره جدی باشد از این رو مغایرت طرح مجلس برای نظام رتبه بندی با اصل ۷۵ اظهر من الشمس بوده و نباید مطرح شود.

ویس کرمی: دولت مدعی تدوین لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان است
مهرداد ویس کرمی به عنوان دومین مخالف دو فوریتی طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: ۶ ماه دیگر کار دولت فعلی تمام می شود و به انتخابات می رسیم لذا سهل‌انگاری دولت فعلی در اجرای این نظام باعث می‌شود تصمیم‌گیری به دولت بعدی برسد که به ضرر فرهنگیان خواهد بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را در ظاهر حمایت از این قشر دانست و افزود: این طرح در واقع به دولت فرصت می‌دهد تا رتبه‌بندی را به تأخیر بیندازد لذا باید به دولت که مدعی است لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به زودی آماده می‌کند فرصت ارائه این لایحه را بدهیم.

نظر شما