شناسهٔ خبر: 43584572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صف انتخابات مجازی دانش‌آموزان فارس بسته شد

شیراز- ایرنا- ششم آبان ۹۹ سرآغاز برگزاری بیست‌ و سومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی فارس، همزمان با سراسر کشور در شبکه مجازی شاد بود.

صاحب‌خبر -

با آنکه انتخابات شورای دانش‌آموزی از برنامه‌های بسیار مهم و شورانگیز هر ساله در مدارس است، شیوع کرونا و برقرار نبودن کلاس‌های حضوری در بیشتر نقاط کشور این رویداد را به فضای مجازی کشاند.

در این انتخابات همه دانش‌آموزان از پایه سوم تا دوازدهم هم می‌توانند نامزد شوند و هم باعنوان رای‌دهنده مشارکت کنند.

این مشارکت آن هم در شرایطی که دانش‌آموزان عموما در خانه هستند، می‌تواند شور و سرزندگی بیشتری به آنان ببخشد و گفتمان دانش‌آموزی را حتی از راه دور احیا کند.

تبلیغات دانش‌آموزان نیز امسال رنگی دیگرگونه به خود گرفت، ارائه نظرات و شعارها در قالب کلیپ و فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد، تنها راهکاری بود که دانش‌آموزان از آن برای جلب نظر هم‌مدرسه‌ای هایشان استفاده کردند.

در همین زمینه رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس در جمع خبرنگاران ابراز داشت: از ۸ هزار مدرسه استان فارس درمجموع ۶هزار و ۵۵۶ مدرسه دخترانه و پسرانه در این دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت کرده‌اند.

سعید خادمی با بیان اینکه از این تعداد مدرسه ۳ هزار و ۳۱۲ مدرسه دخترانه و ۳ هزار و ۲۴۴ مدرسه پسرانه است، افزود: با برگزاری این انتخابات ۲۲هزار و ۵۴۴ دانش‌آموز دختر و ۱۶هزار و ۴۶۱ دانش‌آموز پسر و در مجموع ۴۷ هزار و ۴۶۵ دانش آموز دختر و پسر  منتخبان فارس خواهند بود.

او با اشاره به اینکه تعداد منتخبان در هر مدرسه براساس جمعیت دانش‌آموزی آن مدرسه خواهد بود، اظهار کرد: در مدارس ابتدایی با ۱۰۰ دانش‌آموز ۵ نفر اعضای اصلی و ۲ نفر اعضای علی‌البدل، در مدارس با ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش‌آموز ۷ نفر اعضای اصلی و ۲ نفر اعضای علی‌البدل، در مدارس ابتدایی که بیشتر از  ۱۵۱ دانش‌آموز دارند ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۲ نفر اعضای علی‌البدل خواهند بود.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در مدارس متوسطه دوره اول و دوم به ازای هر ۲۵۰ دانش‌آموز ۵ نفر اعضای اصلی و ۲ نفر اعضای علی‌البدل، در مدارس  با  ۲۵۱ تا ۳۵۰ دانش‌آموز ۷ نفر اعضای اصلی و ۲ نفر اعضای علی‌البدل، در مدارس با ۳۵۱ تا ۵۵۰ دانش‌آموز  ۹ نفر اعضای اصلی و ۲ نفر اعضای علی‌البدل و نیز در مدارسی که بیشتر از ۵۵۱ دانش آموز دارند ۱۱ نفر عضو اصلی و ۲ نفر نیز علی‌البدل در شورای دانش‌آموزی پذیرفته می‌شوند.

وی ابراز داشت: هدف از تشکیل شورای دانش‌آموزی ایجاد فضای مشارکتی برای دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی‌های مدارس است و در نهایت به رشد و اعتلای شخصیتی آنان می‌انجامد.

رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش فارس درباره نحوه رای‌گیری در شبکه شاد توضیح داد: مدیران با ورود به بخش انتخابات در نرم‌افزار شاد، اسامی نامزدها را ثبت می‌کنند و دانش‌آموزان نیز در همین بخش، می‌توانند به کاندیدای مورد نظرشان رای دهند.

وی افزود: امروز سه‌شنبه ۶ آبانماه نخستین روز این انتخابات است و مهلت رای‌گیری تا دو روز دیگر برقرار است؛ همچنین رای‌دهی در هر ساعت شبانه‌روز امکان‌پذیر است.

به گفته خادمی منتخبان در قالب انجمن‌هایی ۱۸گانه ذیل عنوان‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، صلح، دوستی و گردشگری، تربیت بدنی، بهداشت سلامت و محیط، اردوها و فعالیت‌های بازدیدی، انتظار و مهدویت، تعاونی آموزشگاهی، علمی و آموزشی، سیاسی و اجتماعی، فرهنگی هنری، قرآن، عترت و معارف اسلامی، مهارت‌های زندگی و مشاوره، مواجهه با حوادث و بلاهای طبیعی، اقامه نماز، امور مناسبت‌ها ، تبلیغات و نمایشگاه‌ها، انتظامات و پشتیبانی، حمایت از نوشت‌افزار و کالای ایرانی و فضای مجازی فعالیت خواهند کرد.

نظر شما