شناسهٔ خبر: 43584444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حاجی میرزایی خبر داد

راه‌حل آموزش و پرورش برای حل مشکل چاقی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش از پوشش تمام دانش‌آموزان در طرح «کوچ» خبر داد و گفت: چاقی محصول سبک زندگی در تغذیه و پویایی است و کرونا هم از تحرک کاسته است و به شیوع پدیده چاقی کمک کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه افتتاح طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: هزینه درمان خانواده‌هایی که با افراد چاق روبرو هستند بیش از خانواده‌هایی است که افراد چاق ندارند.

وی با اشاره به پدیده چاقی گفت: برای این پدیده باید تدبیر کرد و در کنار آن موظف هستیم که به دانش‌آموزان دانش بیاموزیم.

حاجی‌میرزایی افزود: چرا این مشکل ایجاد شده و چطور می‌شود بااین مشکل مقابله کرد. این مشکل محصول سبک زندگی در تغذیه و پویایی است که به این پدیده در جهان امروز دامن زده است و کرونا هم از تحرک کاسته است و به شیوع پدیده چاقی کمک کرده است.

وی با اشاره به طرح کوچ، ادامه داد: آمار‌ها حکایت از اقبال خوب است و تحت غربالگری قرار می‌گیرند و میزان توده بدنی روشن می‌شود و هدفگذاری لازم برای دستیابی به این کار انجام می‌شود. ما یک دایره‌ای داریم که دایره نیازهاست و چیز‌هایی که برای سلامت جسمی و روحی و رشد و تعالی خودمان نیاز داریم و در برابر آن تقاضا و خواسته‌هایی داریم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وضعیت مطلوب، وضعیتی است که دایره خواسته‌ها بر نیاز‌ها منطبق شود هر چه دو دایره بر هم منطبق باشد، وضعیت بهتر است. اینکه چگونه می‌توانیم نیاز‌های آن‌ها را در سبد تقاضا قرار دهیم و تبدیل به خواسته آن‌ها کنیم. این فرایند بسیار خلاقانه و پیچیده است.

وی افزود: در ادبیات تجاری می‌گویند در فروشگاه‌ها چینش مواد فروختنی در خرید مردم مهم است. کالا‌های ضروری را در آخر و کالا‌های غیرضروری در محل دید و همان اول ورود فروشگاه قرار می‌دهند. اینکه خانواده الگوی تغذیه و پویایی و تحرک داشته باشد، در تحرک و پویایی تأثیر دارد و باید خانواده‌ها به کمک بیاید.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید از ظرفیت همه معلمان و کمک‌های رسانه‌های استفاده کرد و زمینه‌های شوق و انگیزه دانش‌آموزان را ایجاد کرد و باید رقابت سنجیده و سالمی را بین دانش‌آموزان شکل دهیم و اجازه ندهیم که آموزش مجازی مانع اجرای صحیح آن شود.

وی گفت: اینکه یک استان ۸۰ درصد غربالگری انجام شده و یک عده انجام نشده است، باید ببینیم دلیل چیست و باید همه دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح قرار گیرد. این طرح، یکی از طرح‌هایی است که این مجال را داده است که اجرای سند تحول را داشته باشیم. ۱۰۰ تا سند و برنامه نوشتن و اقدامات گسترده و متنوع انجام دادن تا منجر به اتفاق واقعی نیفتند، نمی‌توانیم از اجرای سند صحبت کنیم.

نظر شما