شناسهٔ خبر: 43584416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

عملیات میدانی پروژه گمانه‌زنی تپه باستانی «کوی کیوان» پایان یافت

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: عملیات میدانی پروژه گمانه‌زنی تپه باستانی «کوی کیوان» پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات میدانی پروژه گمانه زنی تپه باستانی «کوی کیوان» پس از سه هفته پایان یافت و نتایج علمی آن به زودی منتشر خواهد شد.

وی، اظهار داشت: پروژه بازنگری تعیین عرصه و حریم تپه باستانی «کوی کیوان» یکی از اولویت‌های پژوهشی و اضطراری این اداره کل بود که به دلیل مشکلات به وجود آمده برای مردم منطقه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اهمیت تاریخی تپه باستانی «کوی کیوان» و لزوم حفاظت از آن افزود: به منظور رفع کامل مشکلات به وجود آمده در عرصه و حریم این اثر، نیازمند مشارکت جدی ادارات راه و شهرسازی و همچنین شهرداری هستیم.

عطا حسن‌پور، سرپرست پروژه گمانه‌زنی کوی کیوان نیز در این رابطه، گفت: آثار و شواهد مکشوفه، حکایت از حضور جوامع روستانشینی عصر مس- سنگی جدید در این مکان دارد.

وی، بیان داشت: در مجاورت تپه باستانی «کوی کیوان»، یک سازه‌ی دست کند زیرزمینی مربوط به قرون متأخر اسلامی وجود دارد که در هم تنیدگی این دو اثر موجب هم‌پوشانی عرصه و حریم آنها شده است.

سرپرست پروژه گمانه‌زنی کوی کیوان، افزود: نقشه و ضوابط عرصه و حریم این اثر پس از تصویب و امضا، لازم‌الاجرا بوده و به نهادهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.

نظر شما