شناسهٔ خبر: 43583872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تلاش در حوزه پدافند غیر عامل جهاد در راه خدا است

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حیات کشور بستگی به دفاع در برابر توطئه دشمن دارد، گفت: تلاش در حوزه پدافند غیر عامل جهاد در راه خدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۶ آبان) در دیدار رابطین پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: حیات از هر نوع اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی در معرض انواع آفت‌ها قرار دارد و هر فرد و جامعه باید خود را از این آفت‌ها حفظ کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه به صورت طبیعی از دوران‌های بسیار دور نیز تعبیر می شد که انسان در میدان مبارزه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی و در برابر با دشمنان خود را حفظ کرده و گرنه محکوم به فنا است، گفت: در تعالیم دینی به جهاد و مبارزه با دشمن درونی و هوای نفس نیز تأکید شده است که از این امر مهم نباید غفلت شود.

 

عبادی با اشاره به اینکه در زمانه کنونی تخریب‌ها فقط منحصر به فیزیکی نیست، ادامه داد: علم و صنعت اگر در خدمت بشر قرار بگیرد بهترین  و سریعترین خدمت ها خواهد بود و اگر رنگ تخریبی بگیرد هم مخرب‌ترین آثار را در زوایای مختلف به دنبال دارد.

 

وی بیان کرد: انواع تخریب و تهاجم فرهنگی، جنگ‌های اقتصادی، جنگ روانی و تبلیغاتی و نفوذهای سیاسی همه با ابزار الکترونیکی با توجه به وسعت آن صورت می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما در زمانه‌ای هستیم که هر چقدر برای تهاجم‌های مختلف دشمن آماده باشیم اما باز دشمن از ابزارهای پیچیده و عدیده‌ای برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند.

 

عبادی با بیان اینکه در چنین شرایطی حیات ما در زوایای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بستگی به دفاع و شایستگی خودمان دارد، گفت: با اینکه از ۲۰۰ سال قبل که پای استکبار جهانی به کشورهای اسلامی باز شد همواره مستقیم و غیرمستقیم ما را عقب نگه داشتند و انواع شکست ها را بر ما تحمیل کردند و کشور را در دست افراد ضعیف و تعیین شده از سوی خودشان قرار دادند.

 

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل موضوعی گزارشی نیست و تلاش در حوزه پدافند غیر عامل جهاد در راه خدا است، گفت: ما در دوران دفاع مقدس در شرایطی از کشور و دین خود دفاع کردیم که حتی برای تهیه سیم خاردار با مشکل رو به رو بودیم اما لطف خداوند همیشه شامل حال ملت ایران شد تا ما در برابر توطئه ها و نفوذهای دشمن سرفراز باشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان مشکلات داخلی و وجود انسان های ضعیف در کشور که تسلیم دشمن هستند، گفت: اما ملت ایران در تمام صحنه های مقابله با دشمن سرفراز هستند و در سطح بین المللی جایگاه خوبی داریم.

 

وی در پایان افزود: مردم جهان در خیابان‌های برلین و واشینگتن نیز حرف ملت ایران که همان عدالت طلبی است را می فهمند و تکرار می‌کنند اما بیش از هر چیز باید در مقابل دشمن هوشیار و بیدار باشیم.

پایان پیام/375

نظر شما