شناسهٔ خبر: 43583699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری کالا از سمنان/ ۳۷ کشور پذیرای کالاهای تولید سمنان

ارزش کالاهای صادراتی از استان سمنان به نقاط مختلف جهان در نیمه نخست امسال، ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده که به ۳۷ کشور جهان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۱۶ هزار تن کالا از مبدأ استان سمنان به نقاط مختلف جهان صادر شده که از نظر وزنی، این میزان کالای صادراتی به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

ارزش کالاهای صادراتی از مبدأ استان سمنان به نقاط مختلف جهان در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود که از نظر ارزی، ارزش کالاهای صادراتی هشت درصد به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته است.

با صادرات کالا از مبدأ استان سمنان، یک هزار و ۶۷۳ اظهارنامه در اداره کل گمرک استان سمنان صادر شد.

کالاهای صادراتی استان از فروردین تا شهریور ۹۹ به ۳۷ کشور جهان صادر شده و صادرات از استان سمنان در نیمه نخست سال جاری شامل ۶۹ قلم کالا از سوی ۷۱ شرکت و واحد تولیدی بوده است.

۶۲ درصد از کالاهای صادراتی از استان سمنان به نقاط مختلف جهان محصولات صنعتی است که در نیمه نخست سال جاری، ۳۹ هزار و ۶۰۰ تن محصول صنعتی به ارزش ۷۴ میلیون دلار از استان سمنان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

۸۲ درصد از صادرات از مبدأ استان سمنان به چهار کشور افغانستان، عراق، ترکیه و امارات در ۶ ماهه نخست سال جاری بوده است.

در ۶ ماهه نخست سال جاری، پنج هزار و ۵۱۷ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از نقاط مختلف جهان به مقصد استان سمنان وارد شد.

کالاهای وارداتی به استان سمنان در ۶ ماهه نخست امسال از نظر ارزش دلاری و وزنی به ترتیب چهار و ۲۹ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

ارزش یک تن کالا صادراتی استان سمنان به‌طور تقریبی یک هزار دلار بوده؛ اما ارزش کالاهای وارداتی از نقاط مختلف جهان به استان سمنان چهار برابر کالاهای صادراتی است.

بیشتر کالاهای وارداتی از نقاط مختلف جهان به استان سمنان ماشین‌آلات برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و نوسازی خط تولید است.

عمده کالاهای وارداتی به استان سمنان از کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، کره جنوبی و آلمان است.

۲۳۲ مورد اظهارنامه برای واردات کالا از سوی اداره کل گمرک استان سمنان در ۶ ماهه نخست سال جاری صادر شده است و کالاهای وارداتی استان سمنان از ۱۵ کشور شامل ۷۹ قلم کالا از سوی ۳۲ شرکت است.

درآمد اداره کل گمرک استان سمنان از صدور ضمانت‌های گمرکی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که به نسبت مدت مشابه سال گذشته درآمد گمرک آر محل صدور ضمانت‌های گمرکی ۱۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/و

نظر شما