شناسهٔ خبر: 43583543 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رنکینگ جهانی باشگاه های فوتبال | پرسپولیس در جمع 100 تیم برتر جهان؛ استقلال به رتبه 220 رفت

مهدی پورپاکار

پرسپولیس با یک رده صعود نسبت به هفته گذشته در سطح جهانی در رده 97 قرار گرفت

صاحب‌خبر -

بر اساس تازه ‌ترین رده ‌بندی تیم ‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (6 آبان) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌ های ایران قرار دارد.

به گزارش طرفداری، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با 1623 امتیاز، مانند هفته گذشته در رتبه 4 قاره آسیا ایستاده است، اما این باشگاه در سطح جهانی و در مقایسه با هفته گذشته یک پله صعود کرده و در جایگاه 97 قرار گرفت.

رتبه جهانی پرسپولیس در رده بندی باشگاهی فوتبال دیتابیس


استقلال با 1532 امتیاز مانند هفته گذشته همچنان در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته، اما با یک پله سقوط نسبت به هفته قبل در رتبه 13 آسیا ایستاده است. این تیم در سطح جهانی نیز 3 پله سقوط کرده و در رده 220 قرار گرفت.

رتبه جهانی استقلال در رده بندی باشگاهی فوتبال دیتابیس


سپاهان اصفهان با 1473 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، همچنان سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم نسبت به هفته گذشته یک پله در آسیا بالاتر آمده و در رتبه 24 قرار گرفته است. سپاهان با یک پله صعود در سطح جهانی در رتبه 364 قرار دارد.

در این رده بندی، تراکتور، فولاد و ذوب آهن به ترتیب در رتبه ‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته ‌اند. شهر خودروی مشهد و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده ‌بندی در قاره آسیا جایگاه 5 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با 1678 امتیاز همچنان صدرنشین است، کاوازاکی فرونتاله ژاپن با 1641 امتیاز در رتبه دوم و تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با 1638 امتیاز در جایگاه سوم جای گرفته است. پس از پرسپولیس رده چهارمی، تیم الدحیل قطر با 1588 امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار گرفته است.

رده بندی باشگاه ها در آسیا

 

نظر شما