شناسهٔ خبر: 43583496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون تربیت‌بدنی و سلامت خبر داد؛

سنجش شاخص توده بدنی ۶ و نیم میلیون دانش‌آموز

معاون تربیت‌بدنی و سلامت در آيين افتتاح طرح كنترل وزن و چاقي دانش آموزان از سنجش شاخص توده بدنی ۶ و نیم میلیون دانش‌آموز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، مهرزاد حميدي در آيين افتتاح طرح كنترل وزن و چاقي دانش آموزان و افتتاح نمايشگاه آن‌که صبح امروز با حضور وزير آموزش‌وپرورش و مديران كل آموزش‌وپرورش استان‌های كشور به‌صورت ويدئو كنفرانس و از طريق سامانه شاد در سالن اجتماعات ساختمان شهيدرجايي برگزار شد، اظهار كرد: اعمال یک مدیریت تغییر در سبک زندگی دانش آموزان در اين برنامه پيگيري می‌شود و برای این کار از تمامی علوم رفتاری برای تغییر سبک زندگی و ترک عادت‌های بد و جایگزینی آن با عادت‌های خوب استفاده می‌کنیم.

وی بابیان اینکه بر آگاهی بخشی در سطح عموم برای افزایش دانش درباره این طرح و خطرات چاقی باید اقدام کنیم، گفت: نیاز به تصمیمی جامع برای کوچ از عادت‌های بد به سمت عادت‌های خوب داریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت بابیان اینکه دستورالعمل‌های طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به استان‌ها ابلاغ ‌شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۸ میلیون و هفتصد هزار بار محتوای آماده‌ شده برای طرح کنترل وزن و چاقی در شبکه شاد دیده ‌شده است و راهنمای مختلف برای معلمان و خانواده‌ها براي بسته‌های تحولي، سنجش شاخص توده بدني آماده ‌شده است.

حمیدی بابیان اینکه ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی دانش آموزان به طرح کنترل وزن و چاقی اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: شاخص توده بدنی دانش آموزان در سامانه‌های آموزش‌وپرورش ثبت می‌شود و بر این اساس آمار دقیقی از شاخص توده بدنی دانش آموزان خواهیم داشت.

وي بابیان اینکه شاخص توده بدنی بیش 6 میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز اندازه‌گیری شده است، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی مدارس کار سختی را برای اندازه‌گیری شاخص توده بدنی دانش آموزان آغاز کردیم و تاکنون شاخص توده بدنی بیش از 6 و نيم میلیون دانش‌آموز ارزیابی ‌شده است و در مرحله بعدی این طرح نیاز به پیگیری و انجام توصیه‌های مراقبتی برای دانش آموزان با شاخص‌های توده بدنی مختلف داریم.

نظر شما