شناسهٔ خبر: 43583349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی در هرمزگان:

سازوکار وآداب نقد وانتقاد باید رعایت شود

بندرعباس- ایرنا- دبیرمجمع روحانیون هرمزگان گفت: انتقاد و اظهارنظر سازنده حق نمایندگان است، بلکه حق همه شهروندان است اما بدون تردید نقد و انتقاد دارای آداب و سازوکاری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد ذاکری روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: رعایت حرمت افراد و ارزش‌های اخلاقی و پرهیز از پرخاشگری به خصوص از سوی کسانی که ادعای و مدعی انقلابی‌گری و ارزشی بودن هستند، یک اصل است.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند ماهه اخیر یک رقابت و مسابقه برای تخریب دولت به ویژه شخص رییس جمهوری از سوی تعدادی از نمایندگان و برخی از تریبون‌داران راه افتاده درحالی که این رفتارها حرکت در پازل دشمن است.

این فعال سیاسی هرمزگان با اشاره به بیانات اخیرمقام معظم رهبری در جلسه دولت و مسوولان پیشگیری از ستاد مبارزه با کرونا، رعایت حرمت رییس جمهور و پرهیز از پرخاشگری را یک اصل برای نمایندگان مجلس و تریبون‌داران در کشور دانست.

ذاکری ادامه داد: متاسفانه برخی رفتارها و گفتارهای افرادی که مدعی انقلابی بودن هستند، مغایر با ارزش‌های انقلابی اسلامی با توجه به سخنان رهبری به رفتارهای آمریکایی نزدیک‌تر است تا انقلابی بودن، این افراد فکر می‌کنند تنها خودشان نماینده مردم هستند غافل از اینکه رییس جمهور در یک مقیاس ملی و فراگیر نماینده مردم است.

وی افزود: یک نماینده مجلس می‌تواند با جمعیت ۵۰ یا صد هزارنفری یک میلیون رای داشته باشد اما رییس جمهور بالای ۲۰ میلیون رای دارد و مشخص است که حوزه نمایندگی رییس جمهور فراتر می‌باشد بنابراین همان‌طور که توهین و هتک حرمت یک نماینده توهین به مردم آن حوزه و منطقه است، توهین رییس جمهور نیز هتک حرمت به مردم یک کشور است.

این مسوول در حوزه فرهنگی در هرمزگان اضافه کرد: رفتارهای اخیر این افراد نسبت به رییس جمهوری نادیده گرفتن تفکر یک ملت است درحالی که نمایندگان و تریبون باید در طراز خود انتقاد و صحبت کنند.

حجت‌الاسلام ذاکری گفت:در شرایط امروز که با جنگ اقتصادی و ویروس کرونا روبرو هستیم باید همدلی‌ها و همسویی‌ها بیشتر باشد و با توهین، هتک حرمت و تخریب مشکلی حل نمی‌شود بلکه مشکلی به مشکلات موجود افزوده و کینه‌ها، کدورت‌ها و ناکارآمدی‌ها بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات کشور سامان نمی‌گیرد مگر همه دلسوزان باهم همراه و همدل باشند، زیرا ما درون یک کشتی‌ نشسته‌ایم و صدمه به هر قسمتی از این کشتی صدمه به کل سیستم این کشور خواهد بود.

نظر شما