شناسهٔ خبر: 43582880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام، موجب جهش تولید و ارزآوری می‌شود

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام می‌تواند انگیزه‌ای برای جهش تولید و ارزآوری باشد، می‌گوید تهاتر کالا به کالا را می‌توان بهترین راهکار برای تامین نیازهای داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در حال حاضر جابه جایی و تبادل ارز یکی از موانع پیش روی واردات و صادرات است، بنابراین تهاتر کالا به کالا را می‌توان بهترین راهکار برای تامین نیازهای داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی دانست چراکه فروش و خرید کالا در شرایط کنونی به دلیل عدم همکاری برخی بانک‌های بین المللی با مشکلاتی همراه است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: با حذف فرآیندهای تخصیص ارز برای واردات و تسویه نرخ ارز صادراتی، واردات و صادرات تسهیل می‌شود زیرا بوروکراسی موجود که در اثر برخی دستورالعمل‌های بانک مرکزی ایجاد شده از بین خواهد رفت و صادرات رونق گرفته و نیاز کشور به سرعت تامین می‌شود.

وی تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها را یکی دیگر از راهکارهای کاهش ناکارآمدی اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: علیرغم اینکه رشد نرخ ارز فرصت مناسبی برای توسعه صادرات است اما از آنجا که برخی از صادرکنندگان نتوانستند به تعهدات خود نسبت به واحدهای تولیدی عمل کنند، انگیزه‌ی همکاری میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان به منظور صادرات کاهش یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، ادامه داد: تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام می‌تواند انگیزه‌ای برای جهش تولید و ارزآوری باشد.

نظر شما