شناسهٔ خبر: 43582706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

ایجاد صندوق پژوهش و فناوری مستقل در کاشان ضروری است

کاشان- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در کاشان، بر لزوم ایجاد صندوق پژوهش و فناوری مستقلی در این شهرستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان کاشان به خبرنگاران بیان کرد: ‌اکنون اعتبار مورد نیاز از صندوق اصفهان تزریق می‌شود اما با توسعه‌ای که کاشان به ویژه در بحث پارک علم و فناوری دارد، خوب است که برای خود صندوق مستقلی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را داریم که در قالب آن بیش از ۱۳۰ نوع خدمات ارایه می‌شود اما امید می‌رود این میزان افزایش پیدا کند و با کمک مجلس و دولت بتوانیم خدمات جدیدی را اضافه کنیم و با قوانین در دست تدوین، اتفاق‌های خوبی را در آینده رقم بزنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به سفر یک‌روزه خود به کاشان اظهار داشت: اتفاق‌های خوبی امروز در این شهرستان خواهد افتاد؛ در بحث طرح رصدخانه فاز ساخت آن به پایان رسیده و امیدواریم سال آینده برای بهره‌برداری آماده شود.

وی همچنین به رونمایی از نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه در کاشان اشاره کرد و افزود: شرکت سازنده از جمله واحدهای دانش‌بنیانی است که برای مدت زیادی با معاونت علمی و فناوری همکاری دارند و این کار را تا کنون کسی انجام نداده بود و برای نخستین بار شرکتی داخلی در حوزه تولید این نوع جرثقیل فعالیت می‌کند.

ستاری گفت: امید می‌رود کار توسعه یابد و به طور قطع حمایت می‌شود تا مدل‌های جدیدی از این دستگاه در داخل تولید شود؛ چون جزو نیازهای جدی کشور به شمار می‌رود و چندین هزار دستگاه از این جرثقیل‌ها در طرح‌های مختلف در حال کار هستند و با توجه به مسائل تحریم، احتیاج داریم تا این نوع شرکت‌ها توسعه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: امید می‌رود خط‌شکنی که از سوی این شرکت اتفاق افتاده است و ساخت چنین دستگاهی ادامه یابد و ما هم همه گونه همکاری در این راستا خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه با بومی‌سازی ۳۰ هزار قطعه روز سه شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استان اصفهان در کاشان رونمایی شد.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان، بازدید از پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی و رصدخانه ملی ایران از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سورنا ستاری به شهرستان کاشان است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
 

نظر شما