شناسهٔ خبر: 43582464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

واکنش‌ها به تأیید قاضی جدید دیوان عالی آمریکا / جو بایدن: این کار باید به هر آمریکایی یادآوری کند که رأی شما اهمیت دارد / هیلاری کلینتون: با رأی خود جمهوری‌خواهان را بیرون کنید

به دنبال تأیید نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی این کشور، برخی سیاستمداران دموکرات‌ و جمهوری‌خواه به این موضوع واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب «ایمی کانی بارت»، نامزد پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی این کشور، واکنش‌هایی به همراه داشته است.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، برخی سیاستمداران دموکرات‌ و جمهوری‌خواه بعد از تأیید وی از سوی مجلس سنای آمریکا به این موضوع واکنش نشان دادند.

ترامپ که گفته بود به نظر او کار انتخابات به دیوان عالی کشیده خواهد شد و به همین دلیل پر کردن این کرسی مهم است، در واکنش به انتخاب وی گفت: «امروز یک روز بسیار مهم برای آمریکا، قانون اساسی آمریکا و حاکمیت منصفانه و بی‌طرفانه است.»

«نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «[در حالی که] هشت روز تا برگزاری انتخابات مانده و ۶۰ میلیون آمریکایی رأی خود را داده‌اند، رئیس‌جمهور ترامپ و سنای جمهوری‌خواه با گماشتن یک قاضی دیوان عالی، مرتکب عملی بسیار ناامیدانه شدند تا بتوانند تلاش‌های چندساله خود برای از بین بردن مراقبت‌های بهداشتی مردم آمریکا را به سرانجام برسانند.»

«میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا در صحن این مجلس گفت: «رأی‌گیری برای تأیید این نامزد باید باعث افتخار تک‌تک سناتورها شود. ... همکاران دموکرات ما مرتباً کلمه «نامشروع» را تکرار می‌کنند، گویی که با تکرار آن، به حقیقت تبدیل می‌شود. ما یک جمهوری مطابق با قانون اساسی هستیم و مشروعیت از احساسات این افراد سرچشمه نمی‌گیرد.»

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «عجله و تأیید بی‌سابقه ایمی کانی بارت به عنوان همیار عدالت در دادگاه عالی و در بحبوحه یک انتخابات، باید به هر آمریکایی یادآوری کند که رأی شما اهمیت دارد.»

«کاملا هریس»، معاون جو بایدن نیز دقایقی بعد از تأیید بارت ضمن رد کردن این تصمیم جمهوری‌خواهان گفت ما این اقدام را فراموش نخواهیم کرد.

«چاک شومر»، رهبر اقلیت مجلس سنا در صحن این مجلس ضمن مخالفت با انتخاب گزینه پیشنهادی ترامپ برای پُست خالی دیوان عالی کشورش گفت تأیید بارت «به عنوان یکی از تاریک‌ترین روز‌ها» در تاریخ سنا ثبت خواهد شد.

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد ریاست‌جمهوری انتخابات ۲۰۱۶ این کشور با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «جمهوری‌خواهان سنا، یک قاضی دیوان عالی را انتخاب کردند که به آنها برای از بین بردن برنامه بهداشت آمریکایی‌ها در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر کمک خواهد کرد. برای آنها این موضوع یک پیروزی خواهد بود. با رأی خود آنها را بیرون کنید.»

«لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنا نیز انتخاب وی به عنوان قاضی دیوان عالی را تاریخی خواند.

ستاد انتخاباتی ترامپ نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بارت «در حال حاضر سومین قاضی محافظه‌کار قابل اطمینان منصوب شده در دیوان عالی کشور به دست رئیس‌جمهور است و او قانون اساسی را اجرا خواهد کرد و این دیوان را به یک [نهاد] قانوگذار فوق‌العاده تبدیل خواهد کرد.»

مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه صلاحیت «ایمی بارت»، نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی آمریکا را تأیید کرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا توانستند با ۵۲ رأی موافق در برابر ۴۸ رأی مخالف دموکرات‌ها ایمی کانی بارت را به عنوان نهمین قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کنند.

دونالد ترامپ روز ششم مهرماه بارت را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» قاضی فوت شده در دیوان عالی آمریکا معرفی کرده بود.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما