شناسهٔ خبر: 43582354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی ۸ آبان افتتاح می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی ۱۶۷ سخنران خارجی خواهد داشت، گفت: مراسم اصلی از روز پنجشنبه ۸ آبان راس ساعت ۹ صبح افتتاح خواهد شد و از شخصیت‌های برجسته تقریب و وحدت سران قوا در آن سخنرانی خواهند کرد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - در آستانه هفته وحدت و به مناسبت سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با موضوع همکاری‌های اسلامی در مواجه با مصائب و بلایا در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آغاز این نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت گفت: شرایط پیش آمده ناشی از کرونا باعث شد نتوانیم به صورت حضوری در خدمت مهمانان باشیم و برای اولین بار کنفرانس وحدت اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد است، ادامه داد: فعالیت‌های سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در شرایطی برگزار می شود که جهان دستخوش تغییرات زیادی است.
 
شهریاری گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد جنگ و نزاع و تکفیر موجب گسست جهان اسلام شوند.

وی گفت: امسال در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی ۷ فعالیت گسترده را پیش روی خود قرار دادیم از جمله سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و صاحب‌نظران وحدت و تقریب و حضور ۱۶۷ سخنران خارجی از ۴۷ کشور جهان و بیش از ۱۲۰ سخنران داخلی که در محور مورد نظر خود صحبت خواهند کرد.

شهریاری بیان کرد: برخی نشست‌ها به زبان‌های مختلفی از جمله اردو، ترکی استانبولی، بنگالی، ترکی آذربایجانی، فارسی، ترکی آذری، عربی، انگلیسی و زبان‌های منطقه‌ای خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مراسم اصلی از روز پنجشنبه ۸ آبان راس ساعت ۹ صبح افتتاح خواهد شد و از شخصیت‌های برجسته، سران قوا در آن سخنرانی خواهند کرد و درکنار آن ۲۰ برنامه نیز در افتتاحیه خواهیم داشت و تا ۱۷ ربیع الاول ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: تعداد حاضران در این کنفرانس بالغ بر ۳۵۰ سخنران است که در طول هفته وحدت سخنرانی خواهند کرد و این برای اولین بار است که در تاریخ این سلسله همایش‌ها رخ داده است، چرا که به دلیل محدودیت امکانات معمولا در کنفرانس وحدت اسلامی محدودیت داشتیم، اما امسال برای اولین بار است که با این وسعت از سخنرانان مواجه هستیم و این فرصت استثنایی برای جهان اسلامی است.

شهریاری افزود: در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت‌وگوی میان فرهنگی از ۴۷ کشور دنیا فراهم می‌شود و مسائل مهم جهان اسلامی محور این سخنرانی‌ها است و در طول هفته وحدت این سخنرانی‌ها بر روی سایت اصلی تقریب قرار خواهد گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: فعالیت دوم سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزاری یک سمینار غیر حضوری است که در آن مقالات از نویسندگان دانشگاهی به صورت مکتوب دریافت شده و برای اولین بار است که در کنار کنفرانس فراخوان مقالات داریم که در ۷ محور مواجه با مصائب وبلایا این مقالات ارائه خواهند شد.

وی ادامه داد: سومین و چهارمین فعالیت برگزاری دو میزگرد با نقش محور مقاومت و بررسی نقش حاج قاسم سلیمانی در مقاومت است.

شهریاری بیان کرد: پنجمین مراسم رونمایی از دو کتاب فلسطین فی وجدان علمای اسلامی که به زبان عربی است و جلد دوم کتاب فقه مقارن نیز رونمایی می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی از دو فعالیت رسانه‌ای از جمله افتتاح رادیو وحدت که از ابتدای ربیع الاول تا انتهای آن محتوای وحدت بخش پخش می‌کند و رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی ویکی وحدت را خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین برگزاری ۴ نشست علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه خواهد بود و مراسم اختتامیه نیز شب ۱۷ ربیع الاول با حضور چهره‌های شاخص، تقریبی و وحدت انجام می‌گیرد.

در ادامه این نشست خبری شهریاری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علی رغم ادعای کشور فرانسه در آزادی بیان، اما دوگانگی آن در اسلام ستیزی ناشی از چیست، گفت: جهان غرب امروز دچار گسست در حوزه ارزش‌ها شده است.

شهریاری بیان کرد: آن‌ها به ارزش‌ها پایبند نیستند و اعتقاد عملی به آن ندارند و اگر کسی بخواهد سبک زندگی اسلامی خود را دنبال کند فرانسوی‌ها با آن مقابله می‌کنند. در حالی که جای سوال است اگر ادعای آزادی بیان دارید چرا اجازه نمی‌دهید زن‌ها با حجاب اختیاری خود در مجامع بیرون حاضر شوند یا چرا وقتی درباره هولوکاست تحقیق می‌شود با آن برخورد می‌کنید؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به نظر می‌رسد دنیای غرب دچار خلا ارزشی شده و نمی‌تواند ارزش خود را پیدا کند توصیه می‌کنیم که به سمت اسلام بگروند و به ارزش‌های آن توجه کنند.

وی بیان کرد: دنیای غرب بداند که خداوند منشا اصلی همه ارزش‌ها است و از اینکه می‌خواهد اصالت انسان را مبدا هستی قرار بدهد منع می‌کنیم. آزادی از ارزش‌های اصیل انسانی است، اما در دنیای غرب با اینکه شعار آزادی می‌دهد، اما خود آن‌ها مستلزم و متعهد به این شعار نیستند.

شهریاری در پایان گفت: این موضوع نقابی است که دنیای غرب و فرانسوی‌ها پشت آن سود انگاری می‌کنند و به دنبال منافع خود هستند و برای رسیدن به منافع خود از هر ابزاری استفاده می‌کنند.

نظر شما