شناسهٔ خبر: 43582330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شوراهای دانش آموزی تمرین مسئولیت پذیری دانش آموزان است

رشت - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: شوراهای دانش آموزی تمرین مسئولیت پذیری دانش آموزان است.

صاحب‌خبر -

محمد رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی تمرین تقویت روحیه خودباوری و فرصتی برای کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی امروز "سه شنبه" با شعار "شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب" به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز آغاز شده ، افزود: دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند به صورت الکترونیکی و در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان "شاد" در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کنند.

رحمتی خاطر نشان کرد: تمرین مسئولیت پذیری، تحکیم و تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، تسهیل در اجرای برنامه های آموزش و پرورش در مدارس، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس از جمله اهداف برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی است.

بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

مراسم نمادین بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در گیلان امروز "سه شنبه" همزمان با سراسر کشور با پیام وزیر آموزش و پرورش در مدرسه دوره دوم متوسطه فرزانگان ناحیه یک رشت برگزار شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است. بیش از 20 هزار دانش آموز استان عضو شورای دانش آموزی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما