شناسهٔ خبر: 43582220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بازداشت شایعه‌سازان تجارت اعضای بدن در تبریز

دادستان عمومی و انقلاب تبریز اعلام کرد شایعه‌پراکنان فضای مجازی که تجارت اعضای بدن بیمار کرونا را شایع کرده بودند، در دام قانون گرفتار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محبوب علیلو اظهار کرد: در پی انتشار مطلبی با عنوان «تجارت اعضای بدن، پشت پرده بیماری مرموز کرونا در تبریز»، منتشرکنندگان با دستور دادستان و پیگیری‌های پلیس فتا دستگیر شدند. با افرادی که با نشر مطالب کذب که باعث تشویش اذهان عمومی شوند تعارف نداریم و برابر با عنوان جرم کیفری، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به اینکه در بخشی از این مطلب غیرواقع به یک پرونده در یکی از شعب دادسرای شهرستان تبریز استناد شده بود این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در حوزه‌های قضایی استان چنین پرونده‌ای تشکیل نشده است.

علیلو خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای، نشر و بازنشر مطالب کذب جرم محسوب می‌شود و منتشرکننده آن نمی‌تواند ادعا کند از صحت و سقم مطلب خبری نداشته است. اگر مردم از صحت مطلبی اطمینان ندارند، از انتشار آن خودداری کنند.

دکتر حسینی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در واکنش به این خبر گفت: محتوا به اندازه‌ای غیرعلمی و غیرکارشناسی بود که دانشگاه علوم پزشکی تبریز لزومی به تکذیبیه ندید.

سرهنگ محمودی، رئیس پلیس فتای استان نیز گفت: تاکنون ۳ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند و پرونده روند قانونی خود را طی می کند و شاید دست‌های زیادی در تهیه و انتشار این محتوا رو شود.

چند روزی در فضای مجازی استان خبری منتشر می‌شد که در آن ادعا شده بود اعضای بدن بیماران کرونا از بیمارستان‌های تبریز خارج و خرید و فروش می‌شود.

نظر شما