شناسهٔ خبر: 43582127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر امور خارجه از مناطق مرزی استان اردبیل بازدید کرد

اردبیل - ایرنا- سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان شد و از مناطق مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در شهرستان اصلاندوز مغان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عراقچی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی اصلاندوز و خداآفرین که در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع هستند، ذکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه‌ مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد شود. 

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: در جریان سفر به مناطق مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در این زمینه مذاکره و بحث و تبادل نظر خواهد شد.

عراقچی در این سفر از سد میل مغان در اصلاندوز بازدید کرد و برای بازدید از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی در شهرستان خداآفرین عازم استان آذربایجان شرقی شد.

درگیری‌های نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهرماه گذشته آغاز شده است و همچنان در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ و مناطق اشغالی اطرف آن ادامه دارد. باکو و ایروان یک بار در تاریخ ۱۸ مهرماه با وساطت مسکو و بار دیگر با وساطت فرانسه، روسیه و آمریکا در تاریخ ۲۷ مهر به آتش‌بس بشردوستانه رضایت داده بودند که دقایقی پس از برقراری این آتش‌بس‌ها نیز به سرعت دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم کردند.

از آغاز جنگ قره باغ تاکنون تعدادی راکت خمپاره طرفین به خاک کشورمان برخورد کرده و سبب سلب آرامش ساکنان مناطق مرزی ایران در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی شده است.

نظر شما