شناسهٔ خبر: 43581440 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

وزارت صمت با مدیریت مقتدرانه دست رانتخواران را از بازار فولاد کوتاه کند

نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد: با مدیریت مقتدرانه و برخورد جدی با رانتخواران می توان قیمت فولاد در بازار کشور را کنترل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۶ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع درخصوص وضعیت بازار فولاد گفت: قیمت سیمان و فولاد در پروژه های ساختمان سازی، عمرانی، زیرساختی توسعه ای و شهرداری تاثیر بسزایی دارد، به دلیل قیمت نامناسب سیمان و فولاد بسیاری از کارگاه های توسعه ای در سراسر کشور تعطیل شده اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه قیمت سیمان و فولاد چندین جلسه با آقای خیابانی، رزم حسینی و سرپرست پیشین وزارت صمت برگزار کردیم، متاسفانه در زمینه مدیریت قیمت سیمان و فولاد شاهد مدیریت مقتدرانه در وزارت صمت نبودیم، با وجود اینکه قول دادند قیمت هر کیلوگرم فولاد بیش از ۸ هزار تومان نشود، همچنان شاهدیم قیمت این کالا بالاتر از نرخ جهانی است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در کشور ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می شود که نهایت ۱۵ میلیون تن در داخل مصرف می شود، با این وجود قیمت آن در بازار ایران بالاتر از قیمت جهانی است، ما انتظار داریم وقتی کالایی در بورس ارائه می شود، قیمت آن ارزان شود، اما از آنجایی که مدیریت مقتدرانه و برخورد محکم با رانتخواران و دلالان وجود ندارد، همچنان شاهد افزایش قیمت فولاد هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس انقلابی از اقدام انقلابی حمایت می کند، گفت: ۴۸ درصد از میزان صادرات کشور در زمینه سیمان و فولاد کاسته شده است، چرا با وجود انرژی یارانه ای، حمایت دولت و حقوق ریالی به کارگران، همچنان قیمت سیمان و فولاد از بازار اقتصاد آزاد جهان بیشتر است؟

نظر شما