شناسهٔ خبر: 43581429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتصال ۲۳۰ واحد تولیدی به سیستم تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۳۰ واحد تولیدی به سیستم تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل گفت: در کنار اقدامات زیرساختی مانند ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محیط زیست توسط سرمایه گذاران امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

او ادامه داد: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت بهینه زیست محیطی، با تجمیع واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی امکان پذیر خواهد بود که تحقق این امر، سبب کاهش هزینه‌ها و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه برای بهبود کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه ها، برخی از واحد‌های تولیدی نیازمند طراحی پیش تصفیه در واحد‌های تولیدی خود هستند، بیان کرد: با اقدامات انجام شده، بیش از ۹۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب را دارند که در این بین، پساب خروجی بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی به سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی متصل شده است.

اهلی افزود: در طول یک سال گذشته تلاش شد تا ضمن اتصال واحد‌های صنعتی به سیستم تصفیه خانه و همچنین افزایش سطح کمی و کیفی مراحل پیش تصفیه واحد‌های تولیدی، کیفیت تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی استان نیز ارتقاء یابد.

او ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را از موارد مهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد و گفت: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی، باعث کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد و در این راستا، ایجاد و توسعه تصفیه‌های خانه‌های جدید در برنامه‌های اصلی این شرکت قرار دارد.

انتهای پیام/ح

نظر شما