شناسهٔ خبر: 43581327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رضایی: افول آمریکا فرصتی تاریخی برای پیشرفت و تقویت ملت ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه به وضع کنونی اقتصادی ایران نشان می‌دهد که وجود افکار آمریکایی در اداره کشور و ترکیب آن با تحریم‌ها مانند دو لبه قیچی معیشت مردم را مورد هجوم قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش بین المللی «افول آمریکا روند گذشته و تحولات آینده» طی سخنانی اظهار داشت: افول آمریکا به چند دلیل با ملت و نظام ما ارتباط دارد. اولین دلیل این است که آمریکا مانع پیشرفت ملت ماست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: آمریکا سال‌ها قبل از انقلاب و بیش از چهل سال نیز بعد از انقلاب جلوی پیشرفت ملت ما را گرفته است. از طرف دیگر انقلاب ما در منطقه و در جهان حرف‌های نو دارد که این حرف‌ها و ایده‌ها در تعارض با تمدن و فرهنگ غرب به ویژه آمریکاست و لذا افول آمریکا مسأله مهمی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در 200 سال اخیر که آمریکا و اروپا به منطقه غرب آسیا آمدند با همه کشورهای این منطقه به ویژه با ایران نه تنها با موضع برابر برخورد نداشتند بلکه از موضع ارباب و نوکری و موضع حیوانات برخورد کردند و در بدترین دولت هم که دولت ترامپ بوده تعبیر زشت او با حکام عربستان سعودی از صحنه‌های تلخ تحقیر دولت‌ها بوده است.

رضایی گفت: این رفتار خودخواهانه آمریکایی‌ها امروز دامن خود آنها را گرفته و آمریکا در دهه اخیر به حدی رسیده که علیه مردم خود پای بر گلوی آنها می‌گذارد و بنام نظم مدنی به جان و مال و آبروی مردم خود تجاوز می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد آمریکا که اساس قدرتشان را شکل می‌داد در رقابت با اقتصادهای نو در حال عقب نشینی است. نداشتن هزینه نگه‌داری نیروهای سرکوبگر در خارج از آمریکا و نداشتن منابع کافی برای اداره دولت‌ها از حمله مواردی است که بحران اقتصادی آمریکا را بیش از گذشته کرده است. دلارهای بی‌پشتوانه و صرفا برای رهبری مقطعی آمریکا در آینده مانند بمب ساعتی عمل خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: قدرت دفاعی آمریکا که از ابزارهای سلطه‌گری آنها بوده، هم در دولت دموکرات و جمهوری‌خواه به شدت تضعیف شده و شکست آنها در عراق، افغانستان و سوریه قدرت دفاعی آنها را کاهش داده است. آمریکا رهبری خود را در بسیاری از مناطق جهان ازدست داده و مدل‌های جایگزین مانند جنگ‌های نیابتی عربستان در یمن هم به جایی نرسیده است.

رضایی تصریح کرد: طرح اخیر آمریکا و اسرائیل در کنار هم آوردنِ اعراب و اسرائیل در برابر ایران نیز با شکست مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد:اگر فروپاشی شوروی بدلیل نظام اقتصاد و نبود آزادی مردم بوده است، افول و سقوط آمریکا به علت نظام سیاسی ظالمانه و نبود عدالت در کنار آزادی است. آزادی و اختیار بدون عدالت در غرب شکست خورده و آزادی بدون عدالت به ظلم مدنی و زیرپا گذاشتن حقوق مردم در خیابانهای آمریکا و جهان تبدیل شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا در آزادی بدون عدالت با بحران روبرو شده است. آزادی بدون عدالت هم به جایی نخواهد رسید و عدالت بدون آزادی و هر دو بدون انسانیت دروغی بیش نیست.

رضایی عنوان کرد: آینده‌ی بشریت در گرو نظریاتی است که آزادی و عدالت را بر اساس حقیقت انسان که همان انسانیت الهی است، تفسیر و پیاده‌سازی کند.

وی بیان کرد: این فروپاشی و سقوط ارزش‌های غربی و نبود عدالت و حقیقت انسان در کنار آزادی مسأله آینده تمدن غرب خواهد بود و دهه های آینده دهه‌های بحران‌های بزرگ در آمریکا و اروپاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه به وضع کنونی اقتصادی ایران نشان می‌دهد که وجود افکار آمریکایی در اداره کشور و ترکیب این با تحریم‌ها مانند دو لبه قیچی معیشت مردم را مورد هجوم قرار داده است. امروز باید نگاه جدیدی به اندیشه‌های اداره اقتصاد کشور داشته باشیم و نظریه‌های اقتصادی که در غرب در حال فروپاشی است، در کشور ما قابل تقلید نیست . وقتی صاحبان اصلی اقتصاد سرمایه‌داری در حال فروشانی هستند، جای تعجب است که چرا در ایران باید از این نظریات تقلید شود.

رضایی افزود: اگر بخواهیم در مقابل افول آمریکا جهش پیدا کنیم باید در تمام زمینه‌ها در اقتصاد، علم، فناوری و تمدن‌سازی باید قوی شویم. تنها اینکه ازفروپاشی آمریکا خوشحال شویم کافی نیست بلکه باید با ایجاد قدرت اقتصادی، علمی و فناورانه در منطقه جایگزین شویم. اگر می‌خواهیم افکار غربی را از اقتصاد خارج کنیم، باید نظریات جدید داشته باشیم که از اصول انقلاب و ارزش‌های اسلامی برمی‌خیزد.

وی خاطرنشان کرد: افول آمریکا باید همراه با تقویت جمهوری اسلامی و اقتصاد ایران باشد و باید با افول آمریکا برای پیشرفت خود استفاده کنیم. افول آمریکا فرصت تاریخی برای ملت ماست و بدون بهره بردن از دانش‌های جدید نمی‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما