شناسهٔ خبر: 43581305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رونمایی از نخستین جرثقیل موبایل تلسکوپی خاورمیانه در کاشان

نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استان اصفهان در کاشان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا ریاضی فینی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه‌مدار روز سه‌شنبه ۶ آبان گفت: برای ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده، ۳۰ هزار قطعه در کشور بومی‌سازی و تولید شده است. ۳۰۰ میلیارد ریال در بومی‌سازی این طرح هزینه شده و هر دستگاه با قیمتی بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد.

رضا ریاضی فینی افزود: مدت زمان بومی‌سازی طرح و ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده چهار سال طول کشید و این شرکت برای افزون بر ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. کمترین و بیشترین شعاع باربرداری بوم بین ۹ تا ۴۱ متر است و هر دستگاهی که در این طرح بومی‌سازی شده، نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد. بیش از ۹ هزار شرکت فناور در سراسر کشور فعال است که پنج هزار و ۱۲۸ واحد به طور رسمی به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شدند و استان اصفهان میزبان حدود ۱۰ درصد آنها است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما