شناسهٔ خبر: 43580748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

جنبش آنفالو؟ شوخی نکنید

فکر می‌کنید عاقبت شجاع خلیل‌زاده چه خواهد بود؟ صد البته فقط خدا می‌داند؛ اما یک احتمال مهم این است که او امسال برای الریان قطر توپ می‌زند، پولش را می‌گیرد و آخر فصل در قامت یک سردار فاتح به پرسپولیس برمی‌گردد.

صاحب‌خبر -

روزنامه همشهری: فکر می‌کنید عاقبت شجاع خلیل‌زاده چه خواهد بود؟ صد البته فقط خدا می‌داند؛ اما یک احتمال مهم این است که او امسال برای الریان قطر توپ می‌زند، پولش را می‌گیرد و آخر فصل در قامت یک سردار فاتح به پرسپولیس برمی‌گردد. مطلقا هم مهم نیست سرخپوشان فینال آسیا را برده باشند یا نه؛ همین هوادار خشمگین امروز، تابستان بعد یا کمی بعدتر برای شجاع فرش قرمز پهن خواهد کرد. موضوع پیچیدگی خاصی ندارد.

حافظه افکار عمومی ضعیف است و در فوتبال ضعیف‌تر. اینجا اصلا یک جور تعمد در فراموشکاری هم وجود دارد، چون فضای هواداری در ایران به‌شدت وابسته به نتایج فعلی تیم‌هاست. بنابراین هواداران ترجیح می‌دهند قوی‌تر باشند و شانس پیروزی‌شان را افزایش بدهند، حتی اگر این تقویت با حضور خائنان دیروز اتفاق افتاده باشد.هم‌اکنون جنبش آنفالوی شجاع خلیل‌زاده در اینستاگرام راه افتاده و گویا چیزی حدود 200 هزار نفر در اعتراض به جدایی این مدافع، صفحه او را ترک کرده‌اند. یادتان هست نخستین بار این جنبش در مورد چه کسانی شکل گرفت؟ بله؛ رامین رضاییان و مهدی طارمی. بعد از آن فرار شبانه مضحک به ترکیه که بدترین ضربه را به پیکره پرسپولیس زد، هواداران اقدام به ترک گروهی صفحه این دو نفر کردند. با این همه دیری نپایید که هر دو عزیز با سلام و صلوات به پرسپولیس برگشتند و اصلا در اعتراض به بازی نکردن همین رامین رضاییان، سکوهای آزادی علیه برانکو تبدیل به «جهنم» شد. پرسپولیس به‌خاطر طارمی از 2 پنجره محروم شد، برای گریز از پرداخت جریمه نقدی زیر منت دولت خودی و دولت ترکیه رفت و شاید در اثر کمبود نیرو، کسب قهرمانی آسیا را آن هم با سزاوارترین و خاطره‌سازترین نسلش از دست داد.

با این همه اما هنوز برخی هواداران تین‌ایجر این تیم در فضای مجازی تعصب طارمی را می‌کشند و پزش را به رقبا می‌دهند. اصلا مگر همین کنعانی‌زادگان نبود؟ خداوکیلی شما الان جرأت دارید از ترس هواداران پرسپولیس نیم‌خط از کنعانی انتقاد کنید؟ مگر وحید امیری نبود؟ وحید پسر حلال‌خور و دوست‌داشتنی پرسپولیس است، اما او هم بد جایی تیم را ول کرد و رفت. فقط همین یک وحید امیری شاید برای برتری تیم خسته‌جان برانکو مقابل کاشیما کافی بود، اما او رفت ترکیه تا موجودی پروفسور به سطح آدام همتی و حمیدرضا طاهرخانی تنزل کند. آیا وحید برنگشت؟ آیا بخشیده نشد؟ آیا الان محبوب نیست؟ دیگر نگوییم از سروش رفیعی و حتی پدیده‌ای به اسم فرشاد احمدزاده که حتی این یکی هم کلی بالاخواه دارد!هزینه پشت کردن به تیم در فوتبال ایران بسیار ناچیز است و البته که این مسئله فقط محدود به پرسپولیس نیست. در استقلال محبوب‌ترین ستاره دوران معاصر باشگاه فرهاد مجیدی است که بارها تیمش را در میانه راه رها کرد و رفت. عجبا که هر بار هم برگشت، مقرب‌تر از قبل شد!

شک نداشته باشید شجاع خلیل‌زاده هم برمی‌گردد؛ با سر بالا و سینه سپر. تا بوسه جدید او بر لوگوی پرسپولیس شاید یک یا2 سال فاصله داشته باشیم. اصلا چه بسا این بازیکنان برای برگزیدن پیشنهاد مالی بهتر و تضمین زندگی شخصی خود حق داشتند پیشنهادهای درشت‌تر را قبول کنند. حرفی نیست. فقط کاش هواداران عزیز اینقدر ژست خشم و عصبانیت نگیرند، چون تجربه نشان می‌دهد تا بخشودگی دوباره خیانتکاران راهی نیست. همه این آنفالوها خیلی زود تبدیل به فالو با کامنت‌های سرشار از عشق و ستایش خواهد شد. این خط و این هم نشان!

عذرخواهی پس از بوسه!

واکنش تند هواداران پس از انتشار عکس بوسه خلیل‌زاده به لوگوی الریان قطر باعث شد تا این بازیکن خیلی زود از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند. شجاع در واکنش به اعتراض‌ها گفته است: «واقعا قصد نداشتم با این کار هواداران عزیز پرسپولیس را برنجانم اما یکی از مسئولان باشگاه از من خواست که این کار را انجام دهم. وقتی یکی از مسئولان باشگاه این کار را از من درخواست کرد آیا می‌توانستم جواب منفی بدهم؟ متأسفانه یکسری از افراد از این عکس سوءاستفاده کردند اما خدا خودش شاهد هست که این کار را برای ناراحت کردن هواداران انجام ندادم. مسئول باشگاه از من چنین درخواستی داشت و من هم به درخواست او این کار را انجام دادم. قصد من ناراحت کردن هواداران عزیز پرسپولیس نبود چرا که آنها همیشه برای من محترم و مهم هستند. اگر این کار من باعث ناراحتی شده از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم که هیچ قصدی برای ناراحت کردن آنها نداشتم.»

پروژه اقتصادی دلیل جدایی شجاع؟

حرف‌و‌حدیث‌ها در مورد انتقال جنجالی شجاع خلیل‌زاده به الریان پس از گذشت چند روز کماکان ادامه دارد. در این بین مشخص شده شجاع خواستار افزایش رقم قراردادش بوده، موضوعی که رسول‌پناه با آن مخالفت می‌کند تا پروژه جدایی مدافع ملی‌پوش قرمز‌ها کلید بخورد. رسول‌پناه در یکی از فایل‌های صوتی معروفش ادعا می‌کند شجاع خواهان امضای قراردادی 6‌ساله به ارزش 120‌میلیارد تومان بوده و او به همین دلیل زیر بار امضای چنین قراردادی نرفته است. حالا پس از گذشت چند روز شایعه‌ای جدید در این خصوص منتشر شده که از دلیل اصلی خلیل‌زاده برای بالا بردن رقم قراردادش پرده برمی‌دارد. اینطور که گفته می‌شود شجاع پس از پایان لیگ گذشته به فکر سرمایه‌گذاری در یک‌پروژه اقتصادی می‌افتد، پروژه‌ای که ورود به آن احتیاج به پول نقد قابل ملا حظه‌ای داشته است. از همین‌رو شجاع 31‌ساله پیشنهاد تمدید قرارداد 6‌ساله با شرط دریافت 30‌میلیارد تومان پیش‌قرارداد را به رسول‌پناه می‌دهد.

البته در این میان شایعه‌ دیگری هم مطرح شده مبنی بر اینکه شجاع روی هم رفته برای 6‌سال 30‌میلیارد تومان می‌خواسته اما برای باشگاه شرط می‌گذارد که این مبلغ را به‌صورت نقد دریافت کند. در هر صورت شجاع پس از اینکه با مخالفت رسول‌پناه برای امضای قراردادی 6‌ساله روبه‌رو می‌شود، برای فراهم کردن سرمایه پروژه اقتصادی‌اش به قطر می‌رود و با الریانی‌ها قرارداد نهایی امضا می‌کند. البته تمام این حرف‌و‌حدیث‌ها شایعاتی است که در فضای مجازی و کانال‌های هواداری دست به‌دست می‌چرخد و هنوز از سوی خود شجاع تأیید یا تکذیب نشده است. او در پست خداحافظی‌اش اعلام کرده فعلا صحبتی نمی‌کند تا پرسپولیس به حاشیه نرود ولی درنهایت یک روز این سکوت شجاع هم خواهد شکست.

نظر شما