شناسهٔ خبر: 43580541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهکاری ساده برای حفاظت از خود در برابر افراد مبتلا به کرونا

درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای پیشرفت واکسن کروناویروس هستند، برخی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک ایالات متحده دستاوردهای دیگری در مقابله با کروناویروس ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورال، محققان قصد دارند دریابند که اگر فردی در نزدیکی شما آزمایش کروناویروس مثبت شد، شما چگونه از خود در برابر کووید-۱۹ محافظت کنید.

دکتر پل ویشمایر، متخصص بیهوشی و متخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان دانشگاه دوک گفت: "ما تحقیقاتی انجام داده بودیم که نشان می‌دهد باکتری‌های روده بر نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت تاثیر دارند."

ویشمایر افزود: نتایج این تحقیقات نشان داد این باکتری‌ها می‌توانند به بدن کمک کنند تا با عفونت‌ها مقابله کند. آن‌ها می‌توانند به بدن شما کمک کنند تا از عفونت بهبود یابید، التهاب ریه و سایر اعضای بدن را نیز کاهش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر نشان داد وقتی پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های سالم به گروه بزرگی از افراد سالم داده می‌شود، می‌توانند تا ۵۰ درصد به کاهش خطر عفونت‌های تنفسی کمک کنند.

محققان اعلام کردند: افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، اغلب پروبیوتیک‌های بدون نسخه دریافت کردند.

ویشمایر اظهار کرد: "نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد، شما می‌توانید احتمال عفونت دستگاه تنفسی، عفونت‌های شدیدی را که منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ می‌شود را با پروبیوتیک کاهش دهید."

محققان دوک در حال حاضر در حال مطالعه لاکتوباسیلوس، باکتری در گروه باکتری‌های اسیدلاکتیک هستند.

آنتونی سونگ، متخصص سلول درمانی و بدخیمی‌های خون در بیمارستان دانشگاه دوک گفت که این آزمایش هنوز در مراحل اولیه است.

وی افزود: "در حال حاضر تلاش می‌کنیم افراد بیشتری را برای بررسی بیابیم و مشتاق هستیم از افرادی که با بیمار مبتلابه کووید-۱۹ زندگی می‌کنند در برابر ویروس محفاظت کنیم."

محققان در حال جستجوی افرادی هستند که سه روز گذشته با شخصی که مبتلا به کرونا شده است، زندگی می‌کنند. شرکت‌کنندگان به مدت ۲۸ روز پروبیوتیک مصرف می‌کنند تا مشخص شود که پروبیوتیک، میکروبیوم یا باکتری‌های روده و بینی را تغییر می‌دهد یا خیر. این مطالعه از راه دور انجام می‌شود و کلیه لوازم موردنیاز برای شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:" به‌عنوان بخشی از تحقیق در مورد تاثیر پروبیوتیک‌ها بر باکتری‌های روده نمونه مدفوع و سواب بینی نیز جمع‌آوری می‌شود. این موارد نیز در خانه انجام و ارسال خواهد شد."

سونگ افزود: برای شرکت‌کنندگان نیز به ازای اینکه وقت خود را در این آزمایش سپری کردند، پاداشی در نظر گرفته‌شده است.

ویشمایر تاکید کرد: درحالی‌که بیشتر تحقیقات بر روی واکسن ویروس کرونا متمرکز شده است، این تحقیق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با این روش هم‌اکنون می‌توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: "این مورد به‌طور طبیعی مرتبط با بدن شماست تا ایمنی بدن و بهبودی شما از یک عفونت همه‌گیر ویرانگر را تضمین کند."

انتهای پیام

نظر شما