شناسهٔ خبر: 43579968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛

نخستین جرثقیل موبایل تلسکوپی خاورمیانه در کاشان رونمایی شد

کاشان- ایرنا- نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه روز سه شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی در کاشان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه‌مدار  در حاشیه رونمایی از این جرثقیل به خبرنگاران گفت: برای ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده، ۳۰ هزار قطعه در کشور بومی‌سازی و تولید شده است.

رضا ریاضی فینی به هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی بومی‌سازی طرح در ساخت جرثقیل و خودروی کشنده اشاره کرد و افزود: هر دستگاه با قیمتی بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی، کمترین و بیشترین شعاع باربرداری بوم بین ۹ تا ۴۱ متر است و هر دستگاهی که در این طرح بومی‌سازی شده، نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

مدیر بومی‌سازی طراحی و ساخت جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی و خودروی کشنده ۱۰۰ تنی شرکت دانش‌بنیان صنعت اندیشه مدار کاشان، مدت زمان بومی‌سازی طرح را چهار سال برشمرد و اضافه کرد: این شرکت برای افزون بر ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد.

بیش از ۹ هزار شرکت فناور در سراسر کشور فعال است که پنج هزار و ۱۲۸ واحد به طور رسمی به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شدند و استان اصفهان میزبان حدود ۱۰ درصد آنها است.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان، بازدید از پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی و رصدخانه ملی ایران از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سورنا ستاری به شهرستان کاشان است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما