شناسهٔ خبر: 43579713 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهادهای فرهنگی‌دینی اهانت دولت فرانسه به پیامبر(ص) را محکوم کردند

تهران- ایرنا- مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان دارالقرآن الکریم، شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و شبکه معارف سیما، بنیاد بین المللی غدیر، دبیرخانه جشنواره خاتم، شورای هیئات مذهبی کشور، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در بیانیه‌های جداگانه حمایت مقامات فرانسه از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت جسارت به ساحت مقدس رسول الله(ص) و اهانت به مقدسات اسلام و مسلمانان، بیانیه‌ای صادر کرد.

جسارت به ساحت آسمانی حضرت محمد(ص)، توهین به والاترین مقدسات مسلمانان و اهانت به احساسات میلیون‌ها مسلمان است. جسارت‎های اخیر به حضرت ایشان در غرب و بالأخص در کشور فرانسه که در قالب تصاویر شنیع و انزجار برانگیز؛ تحت عنوان «کاریکاتور»، چهره بسته است و حمایت بی‌پرده مسئولین عالی رتبه کشور مذکور از این بی‌اخلاقی‌ها و تأکید ایشان بر تداوم حمایت از آن، با شعار دفاع از «آزادی بیان»، موجب آزردگی عمیق و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان از جمله میلیون‌ها مسلمان فرانسوی تبار و ساکن در این کشور و نارضایتی و شگفتی همه انسان‌های آزاده و خردمند شده است.

گویا حامیان این کردار شنیع، بویی از روامداری و خردورزی نبرده‌اند و با رعایت حرمت باورها و حریم احساسات آدمیان بیگانه‌اند. بر هیچ انسان معتدلی؛ پیرو هر باوری که باشد، پوشیده نیست که این بدرفتاری‌ها را نمی‌توان تحت عنوان شعارهایی چون دفاع از «آزادی بیان» و مانند آن، توجیه کرد.

برخی از مسئولین عالی رتبه سکولار فرانسه، گویی از جایگاه دعوت‌گران جنگ‌های خانمان سوز صلیبی در قرون وسطی، سخن می‌رانند و خطابه‌های ایشان، بیشتر اسلام ستیز و مسلمان سوز است تا دفاع از آزادی بیان. بر عقلای این کشور پنهان نیست که این بدرفتاری‌ها و بداخلاقی‌ها، منجر به تقویت افراط‌گرایی و خشونت ورزی در جهان می‌شود و این فرایند نه به سود فرانسه است و نه هیچ کشور دیگری در جهان.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دست بدرفتاری ها و بی تدبیری‌ها را شدیداً محکوم کرده و از مسئولین کشور فرانسه می‌خواهد که به خودآیند و از خود و دیگر فریبی و خردستیزی و بی‌تدبیری اجتناب کنند و شعار دفاع از ارزش‌های جمهوری فرانسه را محملی برای ابراز خصومت با پیامبر خدا، حضرت محمد (ص) و اسلامیان نسازند.

این مرکز همچنین از تمامی مجامع دینی و فرهنگی؛ به ویژه در فرانسه، درخواست دارد که در هوشیار ساختن مسئولین حامی این هتاکی‌ها و بایستگی رعایت لوازم روامداری، خردورزی و فرهیختگی و پرهیز از بدرفتاری، بداخلاقی، بی‌تدبیری و خصومت‌ورزی، متعهدانه ایفای نقش نمایند.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بار دیگر بر لزوم احترام به مقدسات تمامی ادیان و ارزش‌های اصیل همه فرهنگ‌ها و تداوم گفتمان سازنده و استمرار تعامل خیرخواهانه میان پیروان همه ادیان و اهالی همه فرهنگ ها تاکید می ورزد و در پیشگاه خداوند متعال دست نیاز بلند نموده و عاجزانه برای رفع ویروس کرونا و همچنین نکبت خردسوزی و دیگرستیزی از جوامع بشری دعا می‌کند.

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی اهانت به رسول اکرم(ص)

پیام مهربانی، صلح و راستی پیامبر عظیم شان اسلام از پس قرنها همچنان به گوش میرسد و دلهای مرده و سخت را به غمزه ملاطفت و مهربانی نرم میکند. اما به گواهی تاریخ، خواب زدگان مُهر بردهان خورده، یارای پذیرفتن نور را ندارند و چنان به خوی تعصب و دشمنی دچارند که نه زیبایی را می فهمند و نه آزادی را و هر دستاویزی را بهانه دمیدن بر آتش حماقت خود خواسته و آتش افروزی بی منطقشان میکنند.
ما معتقدیم که طراحان اصلی این جریانهای افراطی سردمداران نظام سلطه و صهیونیستهای هتاک هستند که در این هنگامه میکوشند با تولید وحشت و خشونت به نام اسلام، تئوری ناجوانمردانه اسلام هراسی را ترویج کنند و از این آب گل آلوده طرفی برای خود ببندند که برای مردمان آن دیار ثمری جز ناکامی در پی نداشته است.
به رئیس جمهور فرانسه توصیه می کنیم از ترویج توهین در روزنامه ها و رسانه ها دست بردارد و با ادیان دیگر به احترام رفتار کند. تجویز توهین و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) به اسم آموزش آزادی بیان همچون تجویز آموزش بددهانی است و این تجویزها در نهایت به نزاع ختم میشود. به توطئه گران و طراحان این اقدامات شوم اعلام میداریم که با تولید نقابهای دروغین افراطی و خشونتی، اسلام حقیقی پنهان نمی ماند و مکرتان به خودتان باز خواهد گشت.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن ابراز خشم از اقدامات دامنه دار رسانه های مغرض در توهین به ساحت مقدس پیامبر نور و مهربانی، جانب داری از این رویداد شوم را محکوم می کند. هشدار می دهیم که آتشی که اکنون در آن می دمید، ناگهان دامان بی کفایتی خودتان را خواهد گرفت، چرا که آزادگان و جوانمردان عالم تزویر و تاریکی را از نور و روشنی به راحتی تمیز میدهند. ما از همه مسلمانان در سراسر جهان میخواهیم با حفظ هوشیاری و بصیرت ورزی، تزویر توطئه گرانی که این بازی از پیش باخته را طرح کردند به خودشان برگردانند.

بیانیه اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت

اسلام ستیزی و هتاکی به مقدسات اسلامی را باید ویژگی بارز نظام سلطه و دولتمردان آن بر شمرد مواضع هتاکانه اخیر رییس جمهور نادان فرانسه در اهانت به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام از این جمله است که فضای منفوری را ایجاد و قلوب مسلمانان بلکه همه پیروان راستین ادیان الهی و آزادگان جهان را به درد آورد.
زبان‌های دشنام‌دهنده و قلم های هتاک که در این کشور ها بارها مشاهده و تکرار شده است اگرچه عواطف و احساسات همه مسلمانان بلکه همه موحدین را جریحه دار و آزرده ساخت اما  حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.
اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن عترت به نمایندگی از بخش اعظمی از جامعه قرآنی موسسات و تشکل ها و اساتید و مربیان و قرآن آموزان خود هتاکی های اخیر کشورهای غربی الخصوص سخنان گستاخانه رییس جمهونادان و متکبر فرانسه را محکوم می نماید و خواستار برخورد جدی و موثر با این اقدامات است.
اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت ضمن درخواست از مسئولین محترم دولت جمهوری اسلامی بویژه وزیر محترم خارجه برای برخورد مناسب و قاطع دیپلماتیک با دولت فرانسه خواستارممانعت از ورود کالاهای فرانسوی است و اعلام میدارد جامعه قرآنی کشور نیز به خیل عظیم تحریم کنندگان کالاهای فرانسوی پیوسته و تا این مواضع هتاکانه ادامه دارد و رییس جمهور گستاخ فرانسه عذرخواهی نکند ادامه خواهد داشت.
اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت همچنین از همه موسسات و تشکل های قرآنی و عمومی فعالان این عرصه نورانی بلکه همه علاقمندان به ساحت قدسی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم دعوت می کند تا در آستانه هفته وحدت و میلاد حضرت رسول صلوات الله علیه و آله با ترند سازی واژه لبیک یا رسول الله در فضای مجازی باردیگر اعتراض خود را اعلام و وفاداری و عشق خود را به ساحت قدسی رسول اعظم به رخ جهانیان برسانند.
    

 

بیانیه سازمان دارالقرآن الکریم

سازمان دارالقرآن الکریم نیز روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اهانت دوباره رژیم بی‌کفایت فرانسه این بار توسط رئیس‌جمهور دست‌نشانده، بی خرد و لجوج آن در اقدام نابخردانه و حمایت از توهین یکی از نشریات این کشور به پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) آن هم در ماهی که به نام ایشان زینت گرفته است بار دیگر خشم و انزجار عمومی مسلمین جهان را برانگیخت و آمریکا و هم پیمانانش را یک گام دیگر به سوی نابودی و فلاکت نزدیک کرد.

این سازمان افزود: این اقدام وقیح و گستاخانه که از آن به نام آزادی بیان یاد شده، نشان از اسلام‌ستیزی عملی و خامی مکرون در سیاست است که به ظاهر ارکان دین مبین اسلام و مقدسات مسلمین جهان را نشانه گرفته ولی در باطن تیری است که آمریکای جنایتکار و صهیونیسم رو به اضمحلال را هدف گرفته و نشانی واضح از افول بیچارگی و سرافکندگی طرفداران به اصطلاح آزادی بیان اروپایی و سردمداران دروغین دفاع از حقوق بشر است؛ آزادی بیانی که در غرب به هر فردی اجازه می دهد وجود خدا، حقیقت مسیح (ع)، موسی (ع) و تمام انبیاء را به چالش بکشد ولی همان فرد قادر نخواهد بود صحت اطلاعات را که در مورد هولوکاست منتشر می شود، زیر سوال ببرد!
سازمان دارالقرآن اضافه کرد: ممنوعیت پرداختن به هولوکاست در جوامع غربی و آزادی برای اهانت به ادیان الهی تناقض عجیبی است که کشورهای غربی و اروپایی حتی زحمت توجیه آن را به خود نمی‌دهند!
بر اساس این بیانیه سازمان دارالقرآن الکریم نیز همصدا و هم پیمان با دیگر مسلمانان جهان این اقدام شوم و شنیع را قویاً محکوم و از مسئولین کشور به خصوص دست اندرکاران سیاست خارجی، برخورد قاطع و تجدید نظر جدی در روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشور فرانسه را خواستار است و از تمامی امت مسلمان و پیروان پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) به خصوص جامعه قرآنی کشور می‌خواهد تحت لوای پرچم اسلام و قرآن کریم اتحاد و انسجام خود را حفظ و با درایت و بصیرت همچون گذشته مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و ایادی استکبار جهانی بکوبند.

بیانیه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی اظهارات اسلام ستیز مسئولان فرانسه

شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی توهین مجدد نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و نیز اظهارات اسلام ستیزانه مسئولان دولت قفرانسه بیانیه ای در محکومیت شدید این اقدامات صادر نمود.
در بیانیه این شورا آمده است: در آستانه شکوفایی تمدن شکوهمند اسلامی که با نام مبارک و سیره نورانی خاتم پیامبران گره خورده و قلب های بی شماری را شیفته خود ساخته است.قلم ها و قدم های شیطانی برای زدودن نام مبارک رسول رحمت اقدامات خلاف مبانی انسانی انجام و قلب دلدادگان آن حضرت را جریحه دار می نمایند. شگفت آور این که این اقدامات در پناه حمایت دولت ها و پشتیبانی روسای نادان غربی، به نام آزادی بیان دنبال می شود.
اقدام دوباره توهین آمیز مجله شارلی ابدو به ساحت آسمانی پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و در ادامه حمایت بی پرده رئیس‌جمهور بی خرد فرانسه به واقع قلب موحدان سراسر جهان را اندوهناک نمود. گویا اسلام‌ستیزی تنها راه مقابله با گرایش روز افزون وجدان های آگاه و بیدار به دین مبین اسلام و آموزه های وحیانی پیامبر اکرم (ص) است، آن هم در کشوری به اصطلاح داعیه دار آزادی بیان در دنیاست.
به یقین در پس پرده هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر خوبی ها، صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی است که تمام توان خود را علیه اسلام ناب به کار بسته و به هر شکل ممکن سناریوی شیطانی اسلام هراسی را دنبال می کند.
بی شک این اقدام دولت فرانسه و پرچمداران به اصطلاح آزادی بیان در دنیا گریبان خودشان را خواهد گرفت و شعله های بوجود آمده از آتش خشم موحدان پایه های رو به افول تمدن پوشالی غرب را نابود خواهد ساخت.
مسئولان این حرکت های ضد اسلامی در ذهن منحوس خود مپندارند که با این حرکات شنیع و سخیف خدشه ای به جایگاه والا و چهره نورانی نبی مکرم اسلام وارد خواهد شد، بلکه در شرایطی معکوس خفتی دیگر در کارنامه سیاه اسلام ستیزان ثبت خواهد گردید.
شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت همچون گذشته و در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته مبارک وحدت با محکومیت شدید این اقدام موهن و حمایت جنایتکارانه دولت فرانسه از آن، از تمامی مسلمین جهان و ایران می خواهد با حفظ هوشیاری و آگاهی و با حفظ وحدت عملی، طراحان این توطئه های ضد اسلامی را ناکام گذارند.

بیانیه بنیاد بین المللی غدیر در محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به مقدسات جهان اسلام 

در این بیانیه آمده است: تکرار عمل وقیحانۀ نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» در اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهانت آشکار به پیامبر نور و رحمت و پیام آور عدالت، آزادی و کرامت انسانی  و به دنبال آن تایید این عمل شنیع  توسط امانوئل مکرون رئیس جمهور سفیه و بی آبروی کشور فرانسه بار دیگر نشان داد که استکبار جهانی با احساس درماندگی و استیصال در مقابل موج عظیم خداخواهی، آزادی خواهی و توجه به ارزش های اسلامی و نیز بیداری ملت ها و رنگ باختن بساط لیبرال دمکراسی، در صدد است تا با اهانت و هتاکی و راه اندازی یک جنگ روانی خباثت آمیز، زمینه یک بازی بزرگ بر علیه جهان اسلام را فراهم آورد.
این اقدام موهن  آغاز دور جدیدی از  اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی در غرب است که می تواند اهداف بزرگتری را برای استکبار جهانی دنبال کند و  بیانگرآن است که سردمداران غرب و صهیونیزم بین الملل با آلت دست قرار دادن این عنصر پلید در صددند تا خیانت سران مرتجع و خودفروخته عرب را تحت الشعاع قرار دهند. می خواهند تا سناریوی ننگین خود در فلسطین اشغالی را مخفی نگه دارند و با اهانت و هتاکی و به دنبال آن با مهندسی سرویس های اطلاعاتی ، تحریک گروه های افراطی و به تبع آن راه اندازی موجی از درگیری میان مسلمانان و پیروان سایر ادیان، به ناکامی های خود در عرصه جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی به دین مبین اسلام و آموزه‌های پیامبر اعظم(ص)  سرپوش بگذارند.
اهانت به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و کتاب آسمانی قرآن عظیم نه تنها یک حرکت رذیلانه، ضد انسانی و ضد اخلاقی بلکه  در واقع جنگ با خدا و دشمنی‌ با تمامی ادیان آسمانی است و اقدامی است که برگ دیگری بر کارنامه سیاه اسلام ستیزان به بن بست رسیده غرب خواهد افزود. اما بی تردید این اقدام موهن و رفتار مشابهی که احتمالاً برای ادامه آن طراحی شده است نمی تواند مانع از رشد روزافزون اسلام درمیان ملتهای جهان بحصوص مردم فرانسه باشدو نخواهد توانست مسایل اصلی جهان اسلام را از دایره دید و اهتمام مسلمانان جهان دور نگه دارد . 
دولت های اسلامی، علما و اندیشمندان جهان اسلام، اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها و آحاد مسلمانان باید برای جلوگیری از ادامه این حرکت ضد الهی و ضد بشری ، صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند. موج اعتراضات دولت ها و ملت های مسلمان و بلکه آزادگان جهان و تحریم کالاهای فرانسوی گام مناسبی برای مقابله با این فتنه بزرگ می باشد که البته کفایت نمی کند. 
بنیاد بین المللی غدیر ضمن اینکه همراه و یک صدا با سایرمسلمانان و موحدان عالم، دشمنی بیشرمانه و وقیحانۀ رئیس جمهور بی خرد و خبیث فرانسه با پیامبر رحمت و مهربانی (ص) را به شدت محکوم می‌نماید معتقد است همان گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده‌اند، مسلمانان جهان هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نخواهند کرد و بر این باور است که  این اقدام بی شرمانه مطمئناً موجب خواهد شد تا مکرون و امثال او به منفورترین افراد در جهان تبدیل شوند.اما اندوه فراوان جهان اسلام، باید با بصیرت، انسجام میان مسلمانان و پاسخ سرسختانه، پشیمان کننده و درس آموز آنها به این اقدام موهن جبران شود.

بیانیه شبکه قرآن و معارف سیما در پی جسارت به ساحت مقدس پیامبر (ص)

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، این شبکه در پی جسارت دولت فرانسه به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) بیانیه ای صادر کرد و نوشت: جسارت شرم آور دولت فرانسه به ساحت پاک و قدسی پیامبر اعظم (ص)، اتفاق تلخ و دردناکی است که نمی‌توان آن را تنها در حد یک حرکت جاهلانه به حساب آورد. سیاست اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی سالیانی است که از سوی سران کشورهای به اصلاح متمدن در دستور کار قرار گرفته است . و سردمداران کفر و الحاد این سیاست خبیثانه را با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی برای مبارزه با اسلام عزیز و قرآن کریم بروز داده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیامبر اعظم (ص)، نمونه روشن و والای آزادی و معنویت انسان است و قرآن کریم، کتاب رحمت و حکمت و عدالت. وظیفه همه آزادیخواهان جهان است که با سیاست پلید اسلام‌ستیزی با این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند. شبکه قرآن و معارف سیما ضمن محکوم کردن اقدامات جاهلانه و تحریک آمیز دولت فرانسه پیگیرهای مجدانه دستگاههای ذی ربط برای پاسخ به این هتک حرمت را خواستار است.

بیانیه شورای هیئات مذهبی کشور  

 شورای هیئات مذهبی کشور با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اظهارات رئیس جمهور فرانسه نسبت به خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) خواستار توبه و عذرخواهی وی از مسلمانان جهان شد. 
 در این بیانیه آمده است: از زمان بعثت رسول مهربانی و رحمت حضرت محمد (ص) مشرکان و کافران که تاب شنیدن پیام های انسان ساز و عزت آفرین آخرین فرستاده پروردگار یکتا را نداشتند با انواع اهانت ها ‌و سنگ اندازی ها سعی در انحراف افکار جهانیان از پیام های الهام بخش و متعالی خاتم پیامبران را داشته اند. غافل از آنکه این نور هدایت که از جانب خداوند بر بشریت تابیدن گرفته هیچگاه به خاموشی نخواهد گرایید. 
اخیرا نیز پس از اهانت دوباره نشریه موهن شارلی ابدو نسبت به ساحت مقدس پیامبر خاتم شاهد حمایت نابخردانه رئیس جمهور خام و ناشی فرانسه از نشریه معلوم الحال و شکل گیری موجی از اسلام ستیزی و اسلام هراسی بوده ایم. 
شورای هیئات مذهبی کشور با محکومیت این اقدام موهن تاکید می کند هر چند این قبیل اظهارات و اقدامات ذره و قطره ای از دریای بیکران عظمت وجودی پیامبر عشق و رحمت نمی‌کاهد، اما مکرون آگاه باشد همانگونه که این روزها شاهد موج عظیم حمایت و عشق ورزی مسلمانان عالم نسبت به پیامبر عظیم الشان اسلام در سراسر گیتی بوده ایم در صورت تکرار خطای خود در آتش خشم و نفرت مسلمانان و موحدان عالم خواهید سوخت.

به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رئیس‌جمهور فرانسه همراه شد.  

مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)، روز گذشته فلوران ایدالو کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

بیانیه جشنواره خاتم پیرامون اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)
اراده کرده اند با دهان خود نور خدا را خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.
در حالی که به برکت روشنگری های ناشی از  انقلاب اسلامی، موج اسلام گرایی روز به روز در اقصی نقاط جهان بیشتر می شود و مردم به ویژه اندیشمندان و دانش پژوهان کنجکاوانه با مطالعه قرآن و دیگر منابع اسلامی با پی بردن به حقانیت اسلام به این دین روی می آورند، سردمداران کفر جهانی که در باتلاق سردرگمی فرو رفته اند و خود را عاجز از رویارویی علمی و منطقی با اسلام می بینند، هر روز با آفرینش و یا حمایت از حرکت اسلام هراسانه ای جدید تلاش می کنند جلوی گسترش گرایش به اسلام را بگیرند؛ حال آنکه بر اساس منطق همین دین که برای آنها ناشناخته است، این‌تلاشها خود به نیروی پیش برنده تفکر اسلامی کمک می کند و به فضل الهی کاخ های متزلزل قدرت آنها را سرنگون خواهد کرد. و اقدامات جاهلانه ای چون ایجاد گروهک های هرج و مرج طلب به نام اسلام یا توهین به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام به منظور بدنام کردن این دین مبین، برای آنها جز شکست و بدنامی در دنیا و عذاب شدید در آخرت در بر نخواهد داشت. 

 

نظر شما