شناسهٔ خبر: 43579373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا ادارات و بازار سه شهرستان لرستان را تعطیل کرد

حاد شدن وضعیت کرونا در لرستان موجب شد تا فرمانداران سه شهرستان دورود، کوهدشت و پلدختر از امروز تا پایان هفته جاری ادارات و بازار این شهرستان‌ها را با هدف کاهش ابتلا به کرونا تعطیل اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رضاییان فرماندار پلدختر به خبرنگاران گفت: از سه‌شنبه ششم آبان تا پایان هفته جاری تمامی ادارات و بانک‌های شهرستان به علت شرایط فوق خطر کرونایی به منظور رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره کرونا تعطیل هستند.

 رضاییان اظهار داشت: پاساژها، اماکن تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اماکن ورزشی، لوازم بهداشتی و آرایشی، مراکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی، بازار املاک و خودرو، خدمات کامپیوتری و چاپخانه‌ها، فروشگاه‌های پارچه و پوشاک، سینما، دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه، تالار پذیرایی، رستوران و آرایشگاه‌ها، اماکن و سالن‌های ورزشی و دیگر مشاغل خطرناک تا دوشنبه هفته آینده تعطیل خواهند بود و در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود.

او ادامه داد: از روز سه‌شنبه ساعت هشت صبح محدودیت‌ها با حضور ادارات صمت، اصناف و تعزیرات و با همکاری نیروی انتظامی اعمال خواهد شد همچنین آرامستان‌ها تعطیل و برگزاری هرگونه مجالس عزا و عروسی تحت هر شرایطی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرماندار کوهدشت نیز در این راستا اظهار داشت: با توجه به وضعیت حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و براساس تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی با ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی شهرستان کوهدشت تعطیل شد.

ماشالله نعمتی افزود: از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های انقلابی، بانک‌ها و موسسات مالی، مراکز آموزشی و فرهنگی دولتی و خصوصی، تالار‌ها و رستوران‌ها، پاساژها، مراکز خرید، بازار و بازارچه‌ها تعطیل هستند.

فرماندار دورود نیز اعلام کرد: با توجه به وضعیت قرمز و هشدار شیوع ویروس کرونا در شهرستان دورود فعالیت تمامی ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این شهرستان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می‌شود.

مجتبی بیرانوند گفت: این تصمیم با هماهنگی استاندار لرستان و به دلیل وضعیت بحرانی و کمبود تخت بستری بیماران کرونایی در دورود و همچنین به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اتخاذ شده است.

او اظهار کرد: این تعطیلی شامل ادارات خدمات‌رسان شامل آب، برق، گاز و مخابرات و مراکز درمانی، بیمارستان و کلینیکی، آزمایشگاهی و بهداشتی و شهرداری و آتش‌نشانی نمی‌شود و این دستگاه‌ها موظف به استمرار خدمات‌رسانی به مردم هستند.

فرماندار دورود افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز تا پایان هفته جاری می‌بایست در حالت آماده‌باش در سطح شهرستان حضور داشته باشند.

بیرانوند ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا دوشنبه ۱۲ آبان همه مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستان دورود تعطیل خواهند بود و در صورت عدم اجرای مصوبه فوق با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

پیش از این فرماندار الیگودرز نیز اعلام کرده بود با توجه به شرایط فوق بحرانی شیوع کرونا در این شهرستان تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی بجز واحد‌های عملیاتی، از دوشنبه پنجم آبان تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

حمید کشکولی گفت: تمامی ادارات بجز بخش درمان، آتش نشانی، امدادی و واحد‌های عملیاتی دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز، آب و برق تعطیل هستند.

چهار شهر دورود، الیگودرز، کوهدشت و پلدختر در لرستان شرایط فوق قرمز شیوع کرونا دارند.

۳۸ هزار و ۱۴۳ نفر از شهروندان لرستان تا سوم آبان ماه به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

انتهای پیام/پ

نظر شما