شناسهٔ خبر: 43578312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محدودیت استفاده از لوازم آرایشی در شرایط کرونایی

اعظم قهرمانی

پزشک متخصص پوست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی در شرایط بیماری کووید ۱۹ و زدن ماسک به منظور حفظ سلامت پوست محدود شود.

صاحب‌خبر -

دکتر حمید سورگی در گفت و گو با ایسنا، گفت: استفاده از ماسک سبب افزایش چربی پوست در نواحی زیر ماسک و در افراد مستعد جوش موجب افزایش ضایعات آکنه نظیر جوش های سرسیاه و سرسفید می شود.

دکتر سورگی اظهارکرد: استفاده از کرم های مسدود کننده نظیر کرم پودر و کرم های آرایشی و یا ضد آفتاب ها می تواند ضایعات آکنه را تشدید کند، بنابراین استفاده از لوازم آرایشی به ویژه کرم ها در این شرایط توصیه نمی شود و تا حد امکان باید محدود شود.

وی توضیح داد: افرادی که پوست های حساس تری دارند، نظیر افراد دارای اگزمای سبورئیک، بیشتر در معرض تشدید علایم اگزمای پوستی هستند، بنابراین محدویت استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی برای این گروه از افراد ضرورت بیشتری دارد.

این عضو هیات علمی  دانشگاه در خصوص اقدامات زیبایی غیر ضروری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ هشدار داد و تاکید کرد: از رفتن به آرایشگاه هایی که شرایط تهویه مناسب ندارد به شدت خودداری کرده و انجام اقدامات غیر ضروری را تا حد امکان به تعویق بیندازید.

دکتر سورگی خاطرنشان کرد: رعایت همه پروتکل های بهداشتی و اجتناب از ازدحام افراد در آرایشگاه ها به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

انتهای پیام

نظر شما