شناسهٔ خبر: 43577137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ارتش آمریکا پنج تن از نیروهای طالبان را هدف قرار داد

ایرنا

سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان دوشنبه شب اعلام کرد که در یک عملیات هدفمند پنج تن از نیروهای طالبان در ولایت ورک کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، "سانی لگت" سخنگوی نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان در پیام توییتری نوشت: ارتش ایالات متحده در یک حمله هوایی هدفمند که برای دفاع از نیروهای امنیتی افغانستان در استان مرکزی وردک انجام شد، پنج جنگجوی طالبان را کشت.

وی حمله به نیروهای طالبان را با هدف دفاع از نیروهای امنیتی افغانستان و طبق توافق انجام شده میان آمریکا و طالبان بیان کرد.

گلت همچنین اتهامات مطرح شده در مورد نقض توافق نامه آمریکا با طالبان و کشته شدن غیرنظامیان افغان در حمله هوایی آمریکا را رد کرد.

وزارت دفاع افغانستان نیز روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی با حمایت هوایی در مناطق «زره خیل»، «بیدکه» و «اسحاق خیل» و شهرستان سیدآباد و در منطقه «درانی» شهرستان «نرخ» ۲۶ عضو طالبان را کشته و ۴ تن دیگر از آنها را زخمی کردند.

براساس این اطلاعیه، در این حملات مقدار زیادی سلاح و مهمات طالبان از بین رفته و تعدادی از آنها هم بدست نیروهای ارتش افتاده است.

در تاریخ ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) آمریکا و گروه طالبان یک توافق صلح با شرایط خروج تدریجی نیروهای آمریکایی و همچنین آغاز مذاکرات داخل افغانستان و تبادل زندانیان را در دوحه امضا کردند.

در گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان که از ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در پایتخت قطر آغاز شد،  هر دو طرف برغم از سرگیری مجدد خشونت، تعهد خود را برای دستیابی به آتش بس طولانی مدت ابراز داشتند.

نظر شما