شناسهٔ خبر: 43576933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در واکنش به اهانت به پیامبر(ص)؛

کتائب حزب‌الله عراق: اهانت مکرون به پیامبر اسلام تعدی به یک میلیارد مسلمان است

ایرنا

«کتائب حزب‌الله» عراق با انتشار بیانیه‌ای اظهارات وقیحانه رییس جمهوری فرانسه مبنی بر بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را تعدی به یک میلیارد مسلمان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دفتر کتائب حزب الله عراق دوشنبه شب در این بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش خطرناک پدیده خصومت و دشمنی به اسلام و مسلمانان در اروپا و آمریکا بر کسی پوشیده نیست و این امر حتی به یک سیاست برنامه ریزی شده مورد حمایت مستقیم دولت‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

نگرانی رسانه‌های پاریس از گسترش تحریم کالاهای فرانسوی

کتائب حزب الله عراق تصریح کرد: این وضعیت کینه ورزی و افراط گرایی علیه مسلمانان را در جوامع غربی تشدید می‌کند،  همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان جهان را در بوته آزمایش قرار می‌دهد و همچنین نفاق غرب را برملا می‌سازد که مدعی دموکراسی و حقوق بشر و احترام به عقاید است.

این بیانیه افزود: تشویق رئیس جمهوری فرانسه و تایید اهانت به مقدسترین نمادهای دینی و اعظم‌ترین شخصیت جهان در طول تاریخ یعنی حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام ، تعدی رسمی به نزدیک به یک میلیارد مسلمان و نادیده گرفتن مقدسات و احساسات آنها است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد و پیامدهای آن را متصور شد.

این بیانیه تاکید کرد که ما از ملت‌های اسلامی و ملت غیور عراق می‌خواهیم تا موضع قاطعی در قبال این تجاوزگری اتخاذ کنند. پیامبر ما خط قرمز است و به کینه توزان اجازه نخواهیم داد که به جایگاه مقدس ایشان تعرض کنند یا از کنار این جنایت به سادگی عبور شود.

مکرون اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان رو بهرو شده است.

در همین پیوند، مردم عراق عصر روز دوشنبه با تجمع در برابر سفارت فرانسه در مرکز بغداد اهانت مکرون را محکوم و خواهان عذرخواهی او و تحریم کالاهای فرانسوی شدند.

آنها در ادامه پرچم فرانسه و تصاویر مکرون را برای ابراز خشم خود به آتش کشیدند.

نمایندگان پارلمان، احزاب و شخصیت های سیاسی و دینی عراق نیز در طول روزهای اخیر در بیانیه های جداگانه اظهارات وقیحانه مکرون را محکوم کرده و خواستار موضع گیری قاطع در قبال آن شده اند و عده‌ای نیز از سازمان همکاری اسلامی خواسته اند که به نمایندگی از مسلمانان علیه مکرون به دادگاه کیفری بین المللی شکایت و او را به میز محاکمه بکشاند.

مردم عراق همزمان با سایر مسلمانان جهان بویژه ملت‌های منطقه در واکنش به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری فرانسه، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی را نیز به راه انداخته‌اند.

نظر شما