شناسهٔ خبر: 43576701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه:

پیامبر گرامی اسلام(ص) احترام به سایر ادیان را به ما آموخته‌اند

سخنگوی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به جهالت مکرون و رفتار غیر انسانی او گفت: احترام به سایر ادیان را پیامبر(ص) و دین مبین اسلام به ما آموخته است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن پورموسوی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو دنیای غرب را مملو از بی انصافی و بی نجابتی دانست و افزود: این‌ها از یک آزادی دم می‌زنند که فقط منافع خودشان را دنبال کند.
 
وی افزود: اگر این‌ها از صلح و مهربانی دم می‌زنند، پس ابتدا باید به چنین آقا و مولایی اقتدا کنیم که امروز متاسفانه مورد اهانت قرار می‌گیرند. پیامبر بزرگوار اسلام که قرآن درباره ایشان می‌فرمایند ما تو را مبعوث نکردیم مگر اینکه رحمتی برای همه عالمیان باشی و این نکته بسیار آموزنده است.
 
حجت الاسلام پورموسوی چنین پیامبر بزرگواری را رحمتی برای همه عوالم خواند و تصریح کرد: پیامبر(ص) رحمتی برای این دنیا و برزخ و فردای قیامت هستند و از دیگر سو رأفت و مهربانی ایشان همه موجودات را در بر می‌گیرد و حتی آنان که مدعی حقوق بشر و حیوانات هستند باید وضع حیوانات را قبل از اسلام و نیز با ورود نبی مکرم اسلام مطالعه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) حتی می‌فرمودند نباید حیوانات زبان بسته را کرسی قرار دهید و اگر سخنتان طول می‌کشد باید از حیوان پیاده شوید و حتی نسبت به فردی که گربه‌ای را حبس کرده بود تا از تشنگی مرده بود، فرمودند فردای قیامت همینطور تورا در شعله‌های آتش حبس و زندانی می‌کنند.
 
حجت الاسلام پورموسوی افزود: امروز موجی از اسلام هراسی به راه افتاده و گاه چیزهایی را از دین مبین اسلام به نمایش می‌گذارند؛ از جمله قمه زنی که چندین شبکه اروپایی تا چندین ماه چنین رفتارهایی را پخش می‌کنند و می‌گویند اسلام چنین چیزی است.
 
سخنگوی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به گرایش جوانان به دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: بعد از دین اسلام دینی دیگر پذیرفته شده نیست اما مسلمین به همه ادیان احترام می‌گذارند و حتی زمانی که در زیارت اهل بیت و وارث سلام می‌دهیم، پیامبران سایر ادیان را یکی پس از دیگری نام می‌بریم.
 
حجت الاسلام پورموسوی با بیان اینکه چنین احترامی را پیامبر(ص) و دین مبین اسلام به ما آموخته است و وقتی درباره یک حیوان اینگونه عمل می‌شود، چه برسد به انسانی که صاحب شرافت و اشرف مخلوقات است.
 
وی افزود: هر از گاهی می‌بینیم چنین پیامبری که رحمت همه عالمیان است مورد تعرض قرار می‌گیرند؛ پیامبری که خداوند این قدر او را حمد کرده و از او تجلیل فرموده است.
 
حجت الاسلام پورموسوی لزوم اتحاد در مقابل چنین دشمنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نسبت به رأفت و مهربانی که از پیامبر اسلام فرا گرفته‌ایم و پدر ماست، ارث ببریم.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما