شناسهٔ خبر: 43576657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بیشترین بازرسی‌ها از ایران انجام شده است/ منافع ملی حکم می‌کند که در سازمان‌های بین‌المللی حضور داشته باشیم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باید در بالاترین سطح از منافع ملی دفاع کنند، منافع ملی حکم می کند که در سازمان های بین المللی حضور داشته باشیم البته در صورتی که سازمان های بین المللی، مرکزی برای جاسوسی و اعمال فشار بر ایران تبدیل شده باشند، نباید با آنها همکاری انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه اف ای تی اف و ارزیابی خود از شرایط گفت: آنچه که اف ای تی اف در روزهای اخیر اعلام کرده موضوع جدیدی نیست؛ همان چیزی است که سال ها ادامه داشته است، اعلام های پی در پی از سوی سازمان های بین المللی، بیش از آنکه ناشی از یک واقعیت باشد در راستای فشار ایالت متحده آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران است. 

او ادامه داد: در عرصه های مختلف مطابق منافع ملی خود عمل کرده ایم و سازمان های ما شفافیت لازم را داشته و دارند. سازمان های بازرسی کننده در درون جمهوری اسلامی با جدیت کار خود را دنبال می کنند و آنچه که این روزها از سوی اف ای‌ تی اف اعلام شده، چیز جدیدی نیست بلکه بیان جدیدی از واقعیت های است که سال ها وجود داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه چه ضرر هایی‌ را کشور متحمل می شود بیان کرد: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باید در بالاترین سطح از منافع ملی دفاع کنند، منافع ملی حکم می کند که در سازمان های بین المللی حضور داشته باشیم البته در صورتی که سازمان های بین المللی، مرکزی برای جاسوسی و اعمال فشار بر ایران تبدیل شده باشند، نباید با آنها همکاری انجام گیرد. برای مثال ایران بالاترین سطح همکاری را با آژانس بین المللی اتمی دارد و بیشترین بازرسی ها از ایران انجام شده است.

مقتدایی تاکید کرد: هرگاه آنان بنای تعامل و همکاری با ایران را بر مبنای احترام در پیش گرفتند با آنها همکاری می کنیم و هرگاه بخواهند از روندها سوء استفاده کنند، نباید همکاری کنیم.3

بیشتر بخوانید:

نظر شما