شناسهٔ خبر: 43576590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تونی کروس: در ماه های اخیر، بایرن مونیخ بهترین تیم دنیا بوده است؛ می خواهم در رئال مادرید بازنشسته شوم

پویا نیّری وند

تونی کروس، هافبک آلمانی تیم رئال مادرید هم در آستانه دیدار مقابل مونشن گلادباخ در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد.

صاحب‌خبر -

تونی کروس، در کنار زیدان به کنفرانس مطبوعاتی پیش از دومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل مونشن گلادباخ رفت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش طرفداری و به نقل از وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، کروس در صحبت های خود گفت:

ما از اهمیت بازی آگاه هستیم. بعد از شکست در اولین بازی مقابل شاختار دونتسک، فشار برای کسب پیروزی روی ماست، اما من به خودمان ایمان دارم. این بازی برای ما مثل یک فینال است. فکر نمی کنم زیدان هم تاکنون تردیدی نسبت به ما داشته باشد. ما همگی با هم پیروز می شویم و با هم شکست می خوریم. اینطور نیست که وقتی شکست می خوریم پشت سر او پنهان شویم. اگر اوضاع بد پیش برود، این راحت ترین کار خواهد بود، که در مورد دیگران بدگویی کنیم. ما اینطور نیستیم و این را روز شنبه مشاهده کردید.

بازگشت کروس به آلمان

همیشه از بازگشت به آلمان لذت برده ام چون اینجا کشور من است، و هم زبان من هستند و همه چیز برای من ساده تر است اما همیشه گفته ام که از زندگی در مادرید هم لذت می برم و آنجا را دوست دارم. در طول این 6 سال همیشه پیشنهاد هایی دریافت کرده ام، اما در رئال مادرید احساس حضور در خانه می کنم و می خواهم آنجا بازنشسته شوم.

انگیزه ها برای بازی مقابل مونشن گلادباخ

بعد از شکست ها در مورد برخی چیزها صحبت می کنیم و برای ما روشن بود که بی انگیزگی عامل شکست ها نیست. گاهی اوقات اوضاع آنطور که می خواهید پیش نمی رود. می دانیم که ال کلاسیکو یک بازی خاص است اما اینطور به نظر می رسید که قهرمانی فصل گذشته لالیگا تنها با پیروزی مقابل تیم های کوچکتر به دست آمده است. اغلب مقابل بارسلونا عملکرد خوبی ارائه می کنیم، و سپس مقابل تیم های نسبتاً کوچکتر امتیاز از دست می دهیم. هیچ موضوع انگیزشی وجود ندارد و فقط مسئله این است که همیشه اوضاع بر وفق مراد پیش نمی رود، برای مثال در دیدار مقابل کادیز اینطور شد. همانطور که گفتم، بعد از شکست در اولین بازی لیگ قهرمانان، فشار زیادی برای کسب پیروزی در این ورزشگاه احساس می کنیم.

همیشه سعی می کنم پیشرفت کنم. هرگز در این زمینه متوقف نخواهم شد چون به نظرم این طرز فکر کلیدی است. وقتی سال ها در این سطح بازی می کنید، همواره خواهان پیشرفت هستید و درست است که سال گذشته گل های بیشتری به ثمر رسانده بودم اما گلزنی هیچوقت اولویت من نبوده است. من چیزهای دیگری به تیم اضافه می کنم که مهم تر هستند. گاهی اوقات توپ وارد دروازه می شود و گاهی اوقات هم نه، اما برای من مهمترین مسئله خلق موقعیت است. من روی این مسئله تمرکز کرده ام و اگر بتوانم گلزنی هم بکنم، بهتر می شود.

مونشن گلادباخ یک تیم سرعتی است و در خط حمله واقعاً قدرتمند هستند. آنها تیم خوبی دارند و مطمئنم که فردا بازی سختی خواهیم داشت.

تونی کروس / سرخیو راموس تونی کروس و سرخیو راموس در تمرینات پیش از بازی با مونشن گلادباخ

 

در دیدار مقابل کادیز هیچکس در حد و اندازه های خود ظاهر نشد، و من اولین کسی هستم که به این موضوع اذعان می کنم و اگر آنطور بازی کنید، اوضاع هیچوقت بر وفق مراد شما نخواهد بود و مهم نیست که حریف چه تیمی باشد. در بازی مقابل شاختار، بعد از گل اول آنها کمی اعتماد به نفس خود را از دست دادیم. سعی خود را کردیم اما کمی دیر شده بود. نکته خوب این است که هرگز تسلیم نمی شویم و این را روز شنبه دیدیم. همیشه بعد از دو شکست متوالی، سعی می کنیم اوضاع را تغییر دهیم اما به این معنی نیست که حالا همه چیز خوب است. بازی مهمی را پیروز شدیم اما فردا مسابقه دیگری خواهیم داشت و باید ثابت کنیم که بیش از اینها می توانیم اوضاع را بهبود ببخشیم و حتی از بازی روز شنبه هم بهتر عمل کنیم.

آیا ترسی وجود دارد؟

نه، این ترس نیست. در فوتبال هیچ ترسی وجود ندارد، اما باید نسبت به موقعیت خود آگاه باشیم. در مرحله گروهی فقط 6 بازی داریم و اگر در بازی نخست شکست بخورید، تحت فشار قرار می گیرید. به خودمان باور دارم و اوضاع بهتر از آن دو مسابقه ای که به آنها اشاره کردیم پیش خواهد رفت.

انتقاد ها از رئال مادرید

اگر برای رئال مادرید بازی کنید همیشه انتقاد وجود خواهد داشت. اگر در مسابقه ای شکست بخورید، باید بپذیرید که مورد انتقاد واقع خواهید شد و احتمالاً این انتقاد ها بیشتر از سایر باشگاه ها خواهد بود. نحوه واکنش شما مهم است و به نظرم ما واکنش خوبی نشان دادیم اما آن فقط یک بازی بود. باید ادامه دهیم.

مقایسه با بایرن مونیخ

در ماه های اخیر، بایرن مونیخ بهترین تیم دنیا بوده است. اگر به نتایج و نوع بازی آنها نگاه کنید... آنها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده اند. باید قبول کرد که برخی تیم ها کمی بهتر هستند اما ما قبلاً چنین چیزی را تجربه کرده ایم. بین سال های 2016 تا 2018 ما بهترین تیم دنیا بودیم. کاملاً طبیعی است که چنین چیزی 10 سال دوام نداشته باشد چون تیم های زیادی هستند که کیفیت فوق العاده ای دارند اما اوضاع همیشه می تواند به سرعت تغییر کند. هیچ شکی ندارم که در مدت زمانی کوتاه می توانیم مثل آنها شویم و به همین خاطر هر روز تلاش می کنیم، تا نتایج خوبی کسب کنیم. مهم ترین مسئله تمرینات روزمره شماست. سپس بازی های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را در پیش داریم و از هر بازی برای بهتر شدن استفاده می کنیم. ما کیفیت لازم را داریم.

رویاهای تحقق نیافته در لیگ قهرمانان اروپا

اگر 4 بار فاتح این رقابت ها شده ام، پنجمی را هم می خواهم. همیشه عنوان بعدی را می خواهید چون قهرمانی در این رقابت ها حس خاصی به شما می دهد و اگر آن را تجربه کرده باشید، می خواهید بیشتر و بیشتر آن را به دست بیاورید. تا جایی که به من مربوط است، می خواهم یک بار دیگر هم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما