شناسهٔ خبر: 43576338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

علی سرتیپی:

طولانی شدن زمان تسویه حساب سینماداران با پخش‌کننده‌ها معضل جدیدی نیست / حق با صاحبان آثار است

علی سرتیپی با منطقی دانستن اعتراض برخی سینماگران به عدم تسویه حساب سینماداران و پخش‌کننده‌ها، تأکید کرد که این معضل جدید نیست ولی امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اعتراض صاحبان آثاری سینمایی که از سال گذشته تا امروز هنوز پول فروش فیلم‌شان را دریافت نکرده‌اند اعتراضی منطقی و به‌جا است و حرفی که می‌زنند را کاملاً قبول دارم. پول‌ فروش فیلم‌هایشان باید خیلی زودتر از این‌ها به آن‌ها پرداخت می‌شد و امروز نسبت به زمان فروش فیلم‌ها ارزش این پول کمتر شده است.

سرتیپی تصریح کرد: این معضل از گذشته تا امروز در سینمای ایران وجود داشته و مربوط به امروز و یک یا دو سینما نیست اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا این معضل ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و می‌بینیم که کار به شکایت از سینماداران رسیده است.

او افزود: دلیل اصلی گسترده شدن این معضل به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت سینماها برمی‌گردد که وضعیت معیشت سینمادارها و حتی سینماگران را بسیار وخیم کرده است اما دومین عامل شکل‌گیری این وضعیت به عدم حمایت سازمان سینمایی برمی‌گردد. قرار بود سازمان سینمایی طبق قولی که داد با در نظر گرفتن وامی برای سینماداران به حل شدن این معضل کمک کند اما متأسفانه تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده و سازمان سینمایی هیچ کمکی برای حل این مشکل نکرده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رحمان 1400» در پایان اظهار داشت: امیدوارم بیانیه سینماگرانی که به عدم تسویه حساب فروش فیلم‌هایشان از سال گذشته تا امروز اعتراض دارند تمهیدی برای این وضعیت اندیشیده شود و این مشکل که از گذشته تا امروز در سینمای ما وجود دارد حل شود و دیگر شاهد تکرار این اتفاق نباشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما