شناسهٔ خبر: 43576118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با محکومیت اهانت مکرون به پیامبر (ص)؛

ائتلاف «الفتح» عراق خواهان تحریم کالاهای فرانسوی شد

ایرنا

ائتلاف «الفتح» عراق به ریاست «هادی العامری» با محکوم کردن اظهارات وقیحانه رئیس جمهور فرانسه مبنی بر بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ائتلاف الفتح روز دوشنبه در بیانیه‌ای اظهارات مکرون را محکوم کرده و آن را اهانت به ارزش‌های انسانی، تمدنی و فرهنگی ملت‌ها از جمله امت اسلامی دانست. 

این بیانیه افزود: اظهارات اهانت آمیز مکرون بیانگر جهل او نسبت به اسلام است. مکرون جهان عربی و اسلامی را از دست داد. او متحدی راهبردی از ملت‌های عربی و اسلامی از جمله ملت عراق را از دست داد و کمترین پاسخ ما به این تعرض آشکار به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) تحریم کالاهای فرانسوی است.

بیشتر بخوانید:

نگرانی رسانه‌های پاریس از گسترش تحریم کالاهای فرانسوی

این بیانیه تاکید کرد: دولت باید سفیر فرانسه را احضار و یادداشت اعتراض آمیز شدیداللحنی را تسلیم دولت فرانسه کند.

مکرون اخیرا در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان رو به‌رو شده است.

در همین پیوند، مردم عراق عصر دوشنبه با تجمع در برابر سفارت فرانسه در مرکز بغداد اهانت مکرون را محکوم و خواهان عذرخواهی او و تحریم کالاهای فرانسوی شدند.

آنها در ادامه پرچم فرانسه و تصاویر مکرون را برای ابراز خشم خود به آتش کشیدند.

مردم عراق همزمان با سایر مسلمانان جهان بویژه ملت‌های منطقه در واکنش به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری فرانسه، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی را نیز به راه انداخته‌اند.

نظر شما