شناسهٔ خبر: 43575708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اهدای هزاران وعده غذا از سوی منچستریونایتد به کودکان

باشگاه منچستریونایتد با پیوستن به پویش مهاجم جوان خود برای رفع گرسنگی کودکان انگلیس، هزاران وعده غذا در میان آن‌ها توزیع می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مدتی است مارکوس رشفورد مهاجم جوان تیم فوتبال منچستریونایتد  پویشی را برای پایان دادن به فقر غذایی کودکان در انگلیس به راه انداخته است، باشگاه منچستر یونایتد نیز اعلام کرد با پیوستن به این پویش (کمپین) در طول تعطیلات ماه اکتبر مدارس ۵ هزار وعده غذا برای کودکان محصل تهیه و توزیع خواهد کرد.

رشفورد با به راه انداختن این پویش،دولت انگلیس را وادار کرد تا برای کودکانی که در طول ترم‌های تحصیلی غذای رایگان دریافت می‌کنند، در طول تعطیلات مدارس هم کوپن غذا تهیه کند.

در واکنش به درخواست این بازیکن ۲۲ ساله در رسانه‌های اجتماعی، ده‌ها سازمان محلی در سراسر انگلیسی نیز هفته گذشته به این پویش پیوسته اند تا  غذای رایگان در اختیار کودکان مدرسه‌ای قرار دهند.

حالا هزاران وعده غذا در ورزشگاه اولدترافورد توسط کارکنان باشگاه منچستریونایتد تهیه و بسته بندی خواهد شد تا به مدارس تحت پوشش بنیاد منچستریونایتد اهدا شود.

۶ مدرسه محلی این وعده غذایی را دریافت خواهد کرد، ضمن آنکه هزاران وعده غذایی دیگر در اختیار مراکز خیریه محلی قرار خواهد گرفت.

یکی از کارکنان ارشد باشگاه منچستریونایتد گفت: بسیاری از کودکان شهر منچستر گرسنگی می‌کشند و به خصوص در طول تعطیلی مدارس بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا نمی‌توانند از" برنامه کوپن تغذیه" بهره‌مند شوند. در راستای کار ارزشمندی که توسط مارکوس رشفورد انجام شده است ما مفتخر هستیم که باشگاه هم وارد میدان شده است تا به پر کردن این خلا کمک کند."

رشفورد در ماه جولای دولت را وادار کرد که در طول تعطیلات تابستانی غذای رایگان در اختیار کودکان مدرسه‌ای قرار دهد. او سپس پیشنهاد داد این کمپین خانواده‌هایی را که  از دولت کمک مالی دریافت می‌کنند، تحت پوشش قرار دهد اما این درخواست او رد شد.همچنین پیشنهاد او برای تهیه غذای کودکان نیازمند در طول تعطیلات زمستانی سال آینده نیز از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس به تصویب نرسید.

نظر شما