شناسهٔ خبر: 43575093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حزب نوری المالکی:

توهین‌های فرانسه قادر نیست سرعت گسترش اسلام در اروپا را بگیرد

حزب «الدعوه» عراق ضمن درخواست از دولت فرانسه برای عذرخواهی از مسلمانان به دلیل توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) تاکید کرد که این اقدامات تحریک آمیز قادر به محدود کردن سرعت گسترش اسلام در اروپا و جهان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، حزب «الدعوه» عراق روز دوشنبه از فرانسه خواست به دلیل توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اعظم (ص)، عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه حزب الدعوه عراق به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق آمده است: «امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اقدامی تحریک آمیز و چالش برانگیز علیه احساسات مسلمانان از انتشار کاریکاتور‌های موهن به ساحت پیامبر رحمت و بشریت پیامبر اعظم (ص) حمایت می‌کند به بهانه اینکه فرانسه به سکولاریسم و آزادی بیان پایبند است؛ در حالی که آزادی بیان ابزاری برای توهین‌های پیاپی به ساحت رسول اکرم (ص) اسلام و ادیان در فرانسه بوده است.

بر اساس این بیانیه، مسئله توهین به پیامبر اکرم (ص) از سوی برخی افراد، نهاد‌ها و مطبوعات خبیث فرانسوی و با کاریکاتور‌های موهن مرتبا تکرار شده است و اخیرا هم که ماکرون، بی پروا از این عمل موهن حمایت کرد و اسلام را دین بحران‌زده خواند که این دیدگاه‌های خصمانه نشانه عقده روانی و شکست درونی فرانسه است که نظیر آدم کم ارزش و حقیری رفتار می‌کند که با توهین و جسارت به بزرگان می‌خواهد خود را بالا ببرد و فرانسه هم عمدا خط مشی حمله به اسلام و مقدسات آن را در پیش گرفته است که شایسته نیست در برابر این مواضع سکوت کرد.

حزب الدعوه عراق از همه نهاد‌های اسلامی، کشور‌ها و ملت‌ها خواست ضمن ابراز خشم و انزجار خود از توهین به اسلام و پیامبر عظیم الشأن آن، حمایت خود را از رسول امت و ناجی بشریت و کتاب مقدس قرآن اعلام کنند.

در این بیانیه ضمن محکومیت شدید اظهارات رئیس جمهور فرانسه از دولت فرانسه خواست به دلیل این اهانت که احساسات قریب به دو میلیارد مسلمان یعنی بیش از یک چهارم ساکنان روی کره خالی را تحریک کرده است، عذرخواهی کند.

در پایان این بیانیه آمده است: «این جرم، مقام والای پیامبر بزرگوار ما - صلوات الله علیه - را تضعیف نخواهد کرد و سرعت گسترش اسلام در اروپا و جهان را که تشنه ارزش‌های متعالی اسلام است، محدود نمی‌کند در شرایطی که آن‌ها از کمبود معنویات و جاذبه ایمان رنج می‌برند و این سخنان توهین آمیز به ضرر صاحبان این سخنان خواهد بود که به منافع و روابطشان ضربه زده و موجب ایجاد نفرت و و ایجاد احساس تبعیض دینی می‌شود.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشور‌ها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را بشدت محکوم کرد.

نظر شما