شناسهٔ خبر: 43574923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

موج سوم کرونا و برگزاری جشن چند هزار نفری در مشهد | سازمان تبلیغات: مجوز داشتیم | شهرداری: ما نقشی نداشتیم

جشنی امروز با موضوع اعیاد ماه ربیع‌الاول با حضور چندهزار شرکت‌کننده در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد برگزار شد که واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم و مسئولان در پی داشت. این جشن درحالی برپا شده که خراسان‌رضوی جزو استان‌های قرمز کرونایی است و مسئولان مدام هشدار می‌دهند که حتی با رعایت فاصله‌گذاری، از تجمعات بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانداری مشهد اعلام کرده که برای برگزاری این جشن، مجوزی از این نهاد دریافت نشده است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی و شورای هیات‌های مذهبی مشهد به عنوان برگزارکننده مجوزهای لازم را از مراجع بهداشتی مشهد دریافت کرده‌اند.

دکتر حمیدرضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: من اطلاع ندارم برای این جشن مجوزی دریافت شده یا خیر اما ممکن است ستاد کرونای استان مجوز لازم را صادر کرده باشد. بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز با مجوز این ستاد استانی انجام شد.

در این میان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد گفت: این جشن باشکوه عصر امروز در فضای باز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد و طی هماهنگی با مرکز بهداشت مشهد و مجوز برگزاری آن  به صورت شفاهی گرفته شد.

حجت‌الاسلام علی کریم‌پور افزود: تلاش ما در مراسم این‌چنینی بر ۲ اصل برگزاری باشکوه مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا است.

با این حال هنوز مسئولان مرکز بهداشت مشهد در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

  • شهرداری مشهد نقشی در برپایی جشن نداشت

در پی انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از مراسم جشن بیعت در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد و انتشار پوستر برنامه با لوگوی شهرداری این شهر در فضای مجازی، شهرداری مشهد امروز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با آغاز ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول، پوستر برنامه‌ای با عنوان "جشن مردمی عید بیعت" با لوگوی شهرداری مشهد در فضای مجازی منتشر شده است. این نهاد در برگزاری جشن مردمی عید بیعت در ورزشگاه امام رضا(ع) هیچ نقشی نداشته و از لوگوی شهرداری سوءاستفاده شده‌ است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: از آنجا که شهرداری مشهد در جریان برگزاری چنین مراسمی نبوده و نیست و برای استفاده از لوگوی سازمانی نیز هیچگونه هماهنگی‌ صورت نپذیرفته است، حق پیگرد قانونی سوء‌استفاده‌کنندگان برای شهرداری مشهد محفوظ است.

بنا بر این گزارش، عصر امروز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به مناسبت نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) جشنی با حضور تعداد زیادی از مردم در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

سخنران مراسم علی‌اکبر رائفی‌پور بود و برخی مداحان و ذاکران سرشناس اهل بیت(ع) نیز در این جشن به اجرای برنامه پرداختند. این برنامه فرهنگی - مذهبی در فضای مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و آپارات نیز به صورت زنده پخش شد.

نظر شما