شناسهٔ خبر: 43574838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرستان‌های بانە و بیجار یک هفتە تعطیل شدند

استاندار کردستان از تعطیلی یک هفتەای شهرستان‌های بانە و بیجار بە دلیل شیوع بیماری کرونا و جهت کنترل این بیماری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: باید از هر امکان و روشی برای کنترل بیماری کرونا در استان استفاده کرد و در همین راستا کلیه فعالیت‌های در دو شهرستان بیجار و بانه که وضعیت قرمز دارند به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

او با بیان اینکه تا عادی شدن وضعیت استان و کنترل کامل بیماری کرونا جلسات غیر ضروری در ادارات لغو و جلسات ضروری نیز با زمان کم و تعداد محدود برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر مشاغل و فعالیت‌های غیر ضروری، صنوف غیر لازم نظیر بازار طلا فروشان و نمایشگاه‌های ماشین و بنگاه‌های املاک نیز تعطیل می‌شوند.

مرادنیا در ادامه با بیان اینکه تجمع در تاناکورای سنندج و خیابان فردوسی به دلیل حضور دستفروشان بسیار زیاد است، خواستار برخورد قاطع و اصولی با این پدیده شد و گفت: بسیاری از پروژه‌ها در استان با دستمزد مناسب نمی‌توانند نیروی کار پیدا کنند و همین افراد تمایل بیشتری به دستفروشی دارند.

استاندار کردستان یادآوری کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب خود در جلسه ستاد ملی کرونا حضور می‌یابند نشان از اهمیت مسئله است، بنابراین ما در مقابل سلامت مردم مسئول و هیچگونه کوتاهی پذیرفتنی نخواهد بود.

رئیس دانشگاە علوم پزشکی استان کردستان در این جلسە از افزایش شمار بستری‌ها و تعداد مراجعات بە مراکز درمانی خبر داد و گفت: روزانە تا ۳۰۰ مورد جدید بیمار مبتلا بە کرونا در استان شناسایی می‌شوند کە از این تعداد ۱۷۰ نفر نیاز بە بستری دارند.

رضاعی اضافە کرد: هنوز بە مرحلە غیر قابل کنترل در استان نرسیدیم، ولی اگر بە همین منوال پیش برود در آذرماە تعداد بستری‌ها در سنندج بە ٨۰۰ نفر خواهد رسید.

او در پایان خواستار ممانعت از ورود و خروج مسافر از مرزها، تعطیلی جلسات غیر ضروری در ادارات، جریمە رانندگان خودرو‌های عمومی فاقد ماسک، تعطیلی آرامستان‌ها و باغ‌های خصوصی و اماکنی کە امکان تجمع زیاد مردم وجود دارد شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما