شناسهٔ خبر: 43574772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پارک مدافعان سلامت در تبریز افتتاح شد

پارک محله‌ای مدافعان سلامت واقع در کوی پزشکان تبریز امروز با حضور مدیران شهری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به افتتاح رسید.

صاحب‌خبر -

شهردار تبریز در این آیین، بر جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری در سه سال گذشته تاکید کرد و گفت: از این محل ریالی درآمد کسب نکرده‌ایم.

ایرج شهین باهر افزود: هیچ چیز مهم‌تر از سلامت شهروندان نیست و توجه ویژه مدیریت شهری به احداث پارک‌های محله‌ای در سه سال گذشته، به خاطر اهمیت این موضوع است.

وی با بیان این‌که مدافعان سلامت، سی و نهمین پارک جدیدالاحداث تبریز است، افزود: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، قصد داریم این تعداد را تا پایان شورای پنجم شهر تبریز به ۶۰ پارک برسانیم.

وی با تاکید بر اینگکه حفظ و نگهداری از پارک‌ها به اندازه احداث آن‌ها اهمیت دارد، گفت: حفظ فضای سبز موجود و جلوگیری از تغییر کاربری باغات قدیمی از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی شهرداری تبریز است.

شهین باهر اعلام کرد: در سه سال گذشته نه تنها ریالی از طریق تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری درآمد کسب نکرده‌ایم، بلکه کاربری‌های مسکونی و تجاری را به فضای سبز و پارک محله‌ای تبدیل کرده‌ایم.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های کادر سلامت، یادآور شد: امروز نیز همانند دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان سلامت پای کار هستند و نامگذاری این پارک به نام مدافعان سلامت، قدردانی از زحمات شبانه روزی این عزیزان است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، پارک محله‌ای «مدافعان سلامت» با هفت هزارو ۳۴۹ متر مربع مساحت و با اعتبار ۱۳۱ میلیارد ریال تملک و احداث شده که ظهر امروز با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری تبریز به بهره‌برداری رسید.

این بوستان محله‌ای با احداث مسیر پیاده روی، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، نصب تابلوی سنگی هنری با تصویر مدافعان سلامت، کاشت ۸۳۰۰ اصله درخت و درختچه و کاشت ۵۰۰۰ گل داودی و ۸۰۰ متر مربع کاری در اختیار شهروندان قرار گرفت.

همچنین امروز پروژه‌های آسفالت اساسی و زیرسازی خیابان تختی و عباسی (حد فاصل چهاررراه عباسی تا آخر عباسی و خیابان رازی ولی عصر (عج) ) با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال نیز با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

نظر شما