شناسهٔ خبر: 43574566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرمقاله سردبیر

چرا شیطان درون ماکرون بیدار شد؟!

روزنامه جوان

«دفاع ماکرون از کارتون»، در واقع دفاع از برنامه تنظیم شده‌ای است که دولت فرانسه برای برپاداشتن تنش با جهان اسلام دارد تا از پرتو این تنش که می‌تواند هزینه‌هایی نیز برای فرانسه داشته باشد، بهانه کافی برای تغییر مسیر بالندگی اسلام در مهد تمدن غربی پیدا کند.

صاحب‌خبر -
فرانسه برای زنده نگه داشتن احساسات ضد اسلامی در این کشور دلیل دارد، یک دلیل هراس‌آور: افزایش روزافزون شمار مسلمانان این کشور و احتمال تغییرات آینده.

«دفاع ماکرون از کارتون»، در واقع دفاع از برنامه تنظیم شده‌ای است که دولت فرانسه برای برپاداشتن تنش با جهان اسلام دارد تا از پرتو این تنش که می‌تواند هزینه‌هایی نیز برای فرانسه داشته باشد، بهانه کافی برای تغییر مسیر بالندگی اسلام در مهد تمدن غربی پیدا کند.

چند سال پیش از این یکی از دولتمردان فرانسه هشدار داد که حتی اگر روزی شمار مسلمانان در فرانسه اکثریت شود، فرانسه اجازه تغییر قانون اساسی و تغییر حکومت را نخواهد داد! این هشدار به خوبی نشان می‌داد در فرانسه چه فرایندی در جریان است و دولت‌های فرانسه از چه چیز بیم دارند.

در سال‌های اخیر اخباری درباره تصمیم فرانسه برای بازگرداندن شهروندان مسلمان این کشور به آفریقای شمالی به بهانه بنیادگرایی اسلامی منتشر شده است. این در حالی است که اخبار رسمی نشان می‌دهد در همین سال‌ها ۴ تا ۵ هزار نفر سالانه در فرانسه به دین اسلام تشرف پیدا کرده‌اند و حدود سه برابر این تعداد یعنی سالانه ۱۵ هزار نفر مسلمان به فرانسه پناهنده شده‌اند و رقم عجیب‌تر اینکه سالانه حدود یکصدهزار مسلمان به فرانسه مهاجرت قانونی داشته‌اند، به طوری که مطابق گزارش اندیشکده امریکایی «پیو» در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نیم میلیون مسلمان به فرانسه مهاجرت قانونی داشته‌اند.

این در‌های باز طبیعتاً برای بهره‌مندی از مسلمانی مهاجران نبوده است! فرانسه و برخی دیگر از اروپائیان جمعیت پیری دارند و به ناچار باید پذیرای جمعیت جوان باشند و این مسلمانان مستعمرات سابق فرانسه هستند که با دانستن زبان فرانسه و با پیوستگی‌های فرهنگی سده‌های اخیر، فرانسه را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. مستعمراتی در کل شاخ آفریقا و آفریقای مرکزی که الجزایر، مراکش و تونس را در صدر مهاجرت به فرانسه قرار داده است.

ترکیب تیم‌های ملی فرانسه که گاه یکدست از سیاهپوستان و مهاجران شمال آفریقاست و حضور مسلمانان متخصص در مشاغل دیگر نشان می‌دهد که داستان آینده فرانسه چگونه در حال نگارش است.

جمعیت فعلی مسلمانان فرانسه را ۶ میلیون نفر (۱۰ درصد کل جمعیت) تخمین می‌زنند و پیش‌بینی شده است که با همین رشد مهاجرت قانونی این تعداد در سال ۲۰۵۰ به ۱۳ میلیون نفر برسد و اگر پناهندگی نیز ادامه یابد، بیشتر از این هم خواهد بود که به حدود ۲۰ درصد کل جمعیت افزایش خواهد یافت. این وضعیت برای انگلیس، آلمان، بلژیک و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی نیز مشابه است. به طوری که پیش‌بینی شده است جمعیت مسلمانان اروپا در ۲۰۵۰ به ۱۱ درصد کل جمعیت اروپا یعنی دوبرابر شمار فعلی برسد که بیشتر آن‌ها نیز در سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان ساکن خواهند بود.

حال می‌توان فهمید نزاع ماکرون با اسلام بیش از آنکه در گذشته ریشه داشته باشد، در آینده ریشه دارد!

نگارنده سال ۸۸ توفیق حج تمتع یافت. در اوقات منا، حاجی فرانسوی باسوادی گعده‌ای گرفته بود و از اسلام آوردن «فوج فوج» فرانسویان به دین اسلام سخن می‌گفت و از اینکه مسلمانی در فرانسه مایه‌دار است و تقید به نماز و روزه و مناسک در میان مسلمانان رقم بالایی است، به طوری که نظرسنجی یک روزنامه متعلق به کاتولیک‌ها نشان می‌دهد ۷۱ درصد مسلمانان خود را فردی مؤمن می‌دانند، ۳۹ درصد تقید به نماز و ۷۶ درصد تقید به روزه دارند. همان زمان این آمار برای برخی شنوندگان بعید می‌نمایاند، اما من استدلال کردم که آمار رسمی تشرف به اسلام در فرانسه ۴ تا ۵ هزار نفر در سال است و اگر در ایران این تعداد هر سال ترسا می‌شدند، احتمالاً ما نیز آن را فوج فوج می‌دیدیم. البته آن حاجی فرانسوی ۱۰ سال پیش می‌گفت تغییر ترکیب جمعیتی فرانسه را نمی‌توان با توپ و تشر مانع شد و دیر نیست که «جمهوری اسلامی فرانسه» داشته باشیم!

اکنون ماکرون به آینده می‌اندیشد و خود را در میان جمعیت جوان مسلمانی می‌بیند که به مسلمانی خود افتخار دارند و برای تغییر ترکیب جمعیت فرانسه در مقابل فرانسوی‌های پیر، ظرفیت اصلی به حساب می‌آیند. این کابوس او را به حمایت از کارتون‌های توهین‌آمیز به پیامبر اسلام واداشته و آن را نشانه آزادی بیان در فرانسه می‌داند و البته عبارتی را که اردوغان در وصف او به کار برده برنمی‌تابد و می‌گوید «تهمت و توهین قابل تحمل نیست»!

آنچه واقعاً برای ماکرون قابل تحمل نیست، البته این حرف‌ها نیست، آینده فرانسه با اکثریت مسلمانی است که تصمیم می‌گیرند برای خود قانون جدید بنویسند.

نظر شما