شناسهٔ خبر: 43574224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شمارش معکوس برای اتمام دوبانده کردن محور بیرجند به قاین/ شتاب برای تکمیل محور توسعه شرق در خراسان جنوبی

گروه استانها_ محور بیرجند - قاین با حجم تردد زیاد استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به هم متصل می‌کند و روند دوبانده سازی جاده‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر با تخصیص و افزایش اعتبارات این حوزه شتاب گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،امروز راه‌ها به عنوان محرک توسعه زمینه ‌ساز ایجادبسترهای مناسب در بخش اقتصادی و افزایش ترانزیت هستند که این مهم به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار گرفته است.

محور توسعه شرق یکی از محورهای استراتژیک  و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور است که از چابهار آغاز وپس از عبور از زاهدان و بیرجند به مشهد اتصال می یابد.

 محور شرق کشور که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمده‌ای از آن استان خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است.

قطعه‌ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند به قاین واقع است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه‌ای که هر سال شاهد تصادفات بالا در این محور و تحمیل خسارت‌های مالی و جانی بسیار زیادی طی سال‌های گذشته بوده‌ایم.

محور بیرجندبه قاین با حجم تردد زیاد استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به هم متصل می‌کند و روند دوبانده سازی جاده‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر با تخصیص و افزایش اعتبارات این حوزه شتاب گرفته است.

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور بیرجند - قاین به طول 100 کیلومتر در قطعات مختلف در دست اجراست و با تخصیص اعتبارات و پرداخت مطالبات پیمانکاران از سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است که این مهم حاصل نگاه ویژه وپیگیری های صورت گرفته در مدیریت کلان استان بوده است.

در راستای تکمیل وتوسعه راهای مواصلاتی استان با اقدامات جهادی وپیگیری های صورت گرفته 100 میلیارد تومان در مدت 2 سال برای تکمیل  دوبانده سازی محور بیرجند - قاین اختصاص یافته که این اقدام سبب تحول اجرایی در اجرای آن شده است.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محوربیرجند قاین به طول 100 کیلومتر از سال 89 آغاز شده و تا سال 97 حدود 40 کیلومترآن دوبانده شده است وبا حدود 16 میلیارد تومان اعتبار  محدود اختصاص یافته به این محور در پایان سال 97  سیبب کند شدن روند احداث باند دوم  گردید.

در این راستا وبا پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در انتهای سال 97 وطی در 2 سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در مدت 2 سال 100 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و عملا سبب شتاب وتحول اجرایی دراحداث این محور گردید به گونه‌ای  تاکنون حدود 55 کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک رفته و عبور ومرور در آن جریان دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از آنجا که اهمیت راهها و به خصوص دوبانده کردن محورهای مواصلاتی در برنامه بوده است با پیگیری های صورت گرفته یکی دیگر از اقدامات منحصر به فرد که نخستین بار در تاریخ راهسازی خراسان جنوبی رقم خورد، استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق (استقراض دولت از بانک‌ها)بوده است.

در این گام با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی برای نخستین بار 50 میلیارد تومان در قالب تسهیلات از بانک مسکن به این پروژه اختصاص یافت که 2 قسط آن تاکنون پرداخت شده است.

همه این اقدامات  وگامهای ارزشمند سبب سرعت گرفتن این پروژه مهم شده  به طوری که هم اکنون از 45 کیلومتر باقیمانده که دوبانده نشده، 13 کیلومتر آسفالت شده و در حال نصب تابلو و علایم است و حداکثر در مدت سه هفته آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

10کیلومتر دیگر این محور مهم استان خراسان جنوبی هم آماده آسفالت است و 22 کیلومتر باقیمانده متوسط پیشرفت فیزیکی 45 درصد دارد که با تلاش صورت گرفته انتظار می رود در حداقل زمان دوبانده سازی شود تا پرونده محور بیرجند - قاین در حداقل زمان ممکن بسته شود.

در حاضر با عنایت به توجه ویژه به راههای استان اکنون پنج پیمانکار این محور با 200 دستگاه ماشین آلات سنگین و 300 نفر در 2 شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

4 کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند- قاین زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای شتاب وسرعت در تکمیل ودوبانده شدن محور بیرجند به قاین اظهار داشت:امروز  4 کیلومتر دیگراز باند دوم محور بیرجند - قاین با اعتبار هزینه شده ده میلیارد تومان زیر بارترافیک رفت.

وحید داعی بیان کرد:با بازگشایی این قطعه، طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند- قاین به 58 کیلومترافزایش یافت.

وی افزود: برای احداث این 4 کیلومتر 10 میلیارد تومان هزینه شده و حد فاصل کیلومتر 105 تا 109 درمحدوده قطعه سوم محور بیرجند- قاین قرارداردکه امروز با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زیربار ترافیک رفت.

گزارش ویدئویی| خراسان جنوبی روی ریل توسعه/ تحقق آرزو‌ی دیرینه مردم برای اتصال به خط راه‌آهن سراسری

گزارش| خراسان جنوبی در صدر جدول اشتغالزایی کشور طی 5 فصل پیاپی

انتهای پیام/251/ ع

نظر شما