شناسهٔ خبر: 43573292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار افراد بستری و فوت ناشی از کرونا در تربت‌حیدریه افزایش یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از افزایش تعداد افراد بستری شده و فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این واحد دانشگاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین ابراهیمی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از افزایش تعداد ابتلا به ویروس کرونا افزود: هم‌اکنون ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه بستری هستند که این تعداد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در مناطق زیرپوشش این واحد دانشگاهی، به بالاترین حد خود رسیده است.

وی ادامه داد: مردم باید به هشدارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که با سرد شدن تدریجی هوا و همزمانی آن با شیوع بیماری‌های فصلی مختلف ازجمله آنفلوآنزا، با مشکلات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان و تامین سلامت مردم مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خودداری از حضور در مکان‌ها شلوغ و پرجمعیت و تجمع‌های غیرضروری به کنترل هرچه سریعتر این بیماری کمک می‌کند و امیدواریم با همراهی مردم در حمایت از مدافعان سلامت، بتوانیم از این روزهای سخت با موفقیت عبور کنیم.

وی بی‌توجهی در برگزاری مراسم عزاداری، بازگشایی زودهنگام مدارس، انجام سفرهای غیرضروری، حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت، دید و بازدیدهای خانوادگی و کمتر شدن حساسیت مردم در مواجهه با این بیماری را علت اصلی اوج گیری دوباره ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: اعمال محدودیت‌های شدید و سختگیرانه باعث می‌شود در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، موفق‌تر عمل کنیم.

ابراهیمی‌پور با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود و افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه نیز افزایش خواهد یافت ادامه داد: با تمهیدات در نظر گرفته شده طی یک هفته آینده، ۸۰ تخت به مجموع تخت‌های بستری این مرکز درمانی افزوده می‌شود.

وی به تکمیل گنجایش تختهای بخش آی.‌سی.‌یو این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در صورت تداوم افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا، تربت‌حیدریه با کمبود تخت و تجهیزات پزشکی مواجه خواهد شد، گفت: افزایش تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ پذیرش بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظر شما