شناسهٔ خبر: 43573113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

بستری شدن ۷۷۶ بیمار کرونایی در کردستان/ حال ۸۲ نفر وخیم است

سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری شدن ۷۷۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان تا ظهر امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۳۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به شمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان کردستان تا ظهر امروز، گفت: ۷۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر وضعیت وخیم جسمی داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

رضاعی با بیان اینکه شهرستان سنندج دارای بیشترین بیمار مبتلا به کرونا است، عنوان کرد: هم‌اکنون در بیمارستان‌های سنندج ۳۳۸ نفر بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سقز ۵۴ نفر، مریوان ۱۱۳ نفر، قروه ۲۸ نفر، بیجار ۳۲ نفر، کامیاران ۲۹ نفر، دیواندره ۱۰ نفر، بانه ۷۹ نفر و دهگلان سه نفر بستری هستند.

وی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان کردستان از ابتدا تاکنون را ۶۱۸ نفر عنوان کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه ۵ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رضاعی خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کم توجهی برخی از شهروندان شاهد وخیم شدن اوضاع همه گیری کرونا در استان هستیم و اگر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه خانگی توسط همه شهروندان رعایت نشود نخواهیم توانست زنجیره این ویروس مهلک را قطع کنیم.

نظر شما