شناسهٔ خبر: 43573028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار تالش: آئین ۱۳ آبان، بدون راهپیمایی و محدود اجرا شود

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش گفت: امسال در یوم الله ۱۳ آبان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا راهپیمایی نخواهیم داشت و برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود در فضاهای باز و غیرمسقف اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین شاه کوئی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های ۱۳ آبان در فرمانداری تالش اظهار کرد: وقوع سه اتفاق مهم تبعید امام (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، روز دانش آموز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ این روز را به نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب ایران تبدیل کرده است و نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست.

وی با اشاره به مصادف بودن ۱۳ آبان با ۱۷ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا نیز مصادف با روز سیزدهم آبان است و باید وفاق و وحدت ملی خود را در مقابل تحریم های ناجوانمردانه و زورگویی استکبار جهانی نشان دهیم.

فرماندار تالش ویژه نامه تبین ۱۳ آبان با دعوت از سخنوران انقلاب در مساجد و محل های تجمع مومنین و مومنات، گلباران مزار شهدا به ویژه شهدای دانش آموز، معرفی شخصیت های مبارز کشوری و استانی همچون میرزا کوچک خان جنگلی در رسانه ها و فضای مجازی، جلسات بصیرت افزایی و تبیین مقاومت و ایستادگی در مقابل مستکبران و تشریح آسیب های سازش با آمریکا، راه اندازی کمپین های دانشجویی و دانش آموزی مجازی با هشتگ های ضد استکباری، انداختن پرچم آمریکا زیر پای مراجعه کنندگان به ادارات و مساجد و بقاع متبرکه، تشویق نویسندگان و پژوهشگران با نوشتن مقالات در مورد سه رخداد مهم ۱۳ آبان و مسابقات فرهنگی و هنری مجازی عکس، پوستر و کاریکاتور را از برنامه های ۱۳ آبان در تالش اعلام کرد.
۳۵ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مدارس تالش مشغول تحصیل علم هستند و آموزش و پرورش این شهرستان ۶ معلم و ۲۲ دانش آموز شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و شیوع ویروس عالمگیر کرونا مانع برگزاری بسیاری از اجتماعات مردمی شده و مسئولان بر اجرای محدود همایش ها تاکید می کنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما