شناسهٔ خبر: 43572984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر در ورامین آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین گفت: طرح داوطلبانه آمران سلامت جمعیت هلال احمر، همزمان با سایر مناطق استان تهران در مناطق پرتردد ورامین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا تاجیک روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح آمران سلامت آمران با هدف دعوت داوطلبانه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در میادین و مناطق پرتردد شهرستان ورامین اجرا می‌شود.

وی گفت: گروه‌های داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین از روز دوشنبه به مدت ۱۰ روز در مناطق پرتردد شهرستان حضور پیدا کرده و با اهداء ماسک، مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ترغیب کرده و با استفاده از دستگاه تب‌سنج، دمای بدن آنان را اندازه گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، اقدامات مؤثری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اجرای غربالگری و تب‌سنجی انجام داده و در حوزه‌های امدادرسانی، توزیع اقلام حمایتی و همراهی با کادر درمان و گروه‌های جهادی پیشگام بوده‌ است.

تاجیک افزود: بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت و درمان، در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با بیماری کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها است و جمعیت هلال احمر نیز تلاش دارد تا با اقدامات فرهنگی، مردم را به رعایت این اصول ترغیب کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری افزود:در حال حاضر مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسیده که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

نظر شما