شناسهٔ خبر: 43572943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد کرملین از اظهارات ضد روسی بایدن

مسکو - ایرنا - «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: اظهارات جو بایدن نامزد ریاست جمهوری آمریکا که روسیه را تهدیدی برای این کشور خوانده تاسف آور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری، پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران تصریح کرد: این موضوع (تهدید) حقیقت ندارد و در واقع علیه روسیه نفرت پراکنی می‌شود.

وی تاکید کرد که روسیه دشمن آمریکا نیست.

به گزارش رسانه‌های روسی، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.بی.اس اظهار کرد که روسیه بزرگترین تهدید علیه آمریکا در امور بین‌الملل و چین هم بزرگترین رقیب واشنگتن است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه این ادعای بایدن درست نیست، اظهار داشت: ما با اظهارات وی در مورد روسیه موافق نیستیم. ما فقط می‌توانیم از اینکه علیه روسیه نفرت ایجاد می‌شود، ابراز تاسف کنیم و معرفی کشور ما به عنوان یک دشمن صحیح نیست.

بایدن چندی پیش نیز اعلام کرده بود، در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و به آنچه که مداخله روسیه در امور این کشور خوانده بود پاسخ محکم و کوبنده خواهد داد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز ضمن رد هرگونه مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «باج‌خواهی سیاسی» (از مسکو) است.

 دولت آمریکا با طرح دوباره مطالبی واهی، ادعا کرد که روسیه و ایران با هدف دخالت در انتخابات ایالات متحده به اطلاعات رای‌دهندگان دست یافته‌اند.  

به گزارش «آسوشیتدپرس»، «جان رتکلیف» مدیر اطلاعات و «کریس ری» مدیر «اف. بی. آی» بامداد پنجشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کردند: هر کشوری که در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا دخالت کند، هزینه‌اش را پرداخت می‌کند.

پسکوف در مورد این اتهام گفت: به احتمال زیاد این یک باج‌خواهی سیاسی است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ارتباط دارد.

حزب دموکرات آمریکا از سال ۲۰۱۶ و دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری آن کشور که هیلاری کلینتون نامزد آن در برابر دونالد ترامپ باخت روسیه را مسئول شکست و عامل مداخله در انتخابات این کشور خواند و بارها خواستار اعمال تحریم هایی در مورد این کشور شد.

نظر شما